Som många av oss har märkt så spammas forumet av någon form av bot från "Candarine - Social Media Recruitment Technology".¨
Jag har e-postat de som står som kontaktpersoner i de här inläggen att någon spambottar vårt forum så de blir medvetna om att det kan vara så att något företag de kan ha anlitat för rekrytering använder sig av denna metod.
Dyker skiten upp igen så gör det ni gör, rapportera och skicka även ett PM till nån av moderatorerna så raderar vi grejerna så fort som möjligt.
Spam i forumet
Moderatorer: Fredrik Almgren, martinb, Webbgrupp
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Re: Spam i forumet
Är det så att alla skapats av stan_larsen? I så fall blockar vi den användaren tycker jag.
My hope is hops
Vad sägs om att kräva att första postningen kräver moderering? Alt. någon slags captcha för att skapa ny användare?
STC-1000+, förbättrad firmware till STC-1000 för jäsning
https://github.com/matsstaff/stc1000p
https://github.com/matsstaff/stc1000p
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Om det går enkelt att göra, samt om vi inte redan har det, tycker jag att det hjälper en del att kräva en aktiv mailadress där man trycker på en länk för att aktivera sitt konto.
Då måste antingen en fysisk person sitta och göra detta vid registrering, eller så måste de vara rätt haj på att koda in hur de automatiskt ska trycka på en länk för att aktivera sitt konto.
Då måste antingen en fysisk person sitta och göra detta vid registrering, eller så måste de vara rätt haj på att koda in hur de automatiskt ska trycka på en länk för att aktivera sitt konto.
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Håller med Gnoff här. Kräver vi aktivering i dagsläget? Annars, kanske en captcha vid skapandet av ny användare som bryggapa säger.
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Vi har en captcha.
Förut krävde vi aktivering via email men många hittade inte aktiveringsmailet pga spamfilter och annat.
Förut krävde vi aktivering via email men många hittade inte aktiveringsmailet pga spamfilter och annat.
My hope is hops