Life-hack: Betterbottle?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Life-hack: Betterbottle?
Någon som sitter inne på ett schysst hemmameck på hur man tillsluter en PET-Carboy? Gärna med blowoff-tube eller plats för jäsrör?
För tillfället har jag en avklippt ballong med en silikonslang trädd över.(slangen ner i en Pet flaska med starsan)
Dock tvivlar jag på att ballongen är så bra. Den borde släppa igenom för mycket luft.
För tillfället har jag en avklippt ballong med en silikonslang trädd över.(slangen ner i en Pet flaska med starsan)
Dock tvivlar jag på att ballongen är så bra. Den borde släppa igenom för mycket luft.
- Weinkeller
- Maltrostare

Re: Life-hack: Betterbottle?
Finns väl damejeannehättor eller koniska silikonproppar att köpa på de flesta hembryggarbutiker?
Jo. Men det är inte lika kul. Plus att de är ganska dyra..
Ska man ha en stor så kanske det kostar en del men annars... knappast dyr!Brewbro skrev:Jo. Men det är inte lika kul. Plus att de är ganska dyra..
http://shop.humle.se/utrustning/jasning ... onproppar/
// Jonas
Propparna jag behöver ligger på 79-89 kr. Beroende på om man vill ha ett hål i den eller inte.
Så blir det frakt på det också. Då väntar jag hellre och hittar på någon skoj lösning!
Ingen som har något tips?
Så blir det frakt på det också. Då väntar jag hellre och hittar på någon skoj lösning!
Ingen som har något tips?
- Morgan
- RIMS-byggare

- Kontakt:
gladpack o gummiband? jag har tappat intresset för att räkna bubblor o har därmed slutat använda jäsrör.
Medlem i Ekens Bryggerisällskap och bryggkursledare i SHBF
Läs gärna min blogg: bruggarn.blogspot.se
Läs gärna min blogg: bruggarn.blogspot.se
Tamejtusan det ska jag göra! Mackgajvär änd Shit! Tack Morgan för ditt praktiska sinnelag!