Kjell induktionsplatta
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
-
Jonas Johnsson
- RIMS-byggare

Re: Kjell induktionsplatta
När jag räknar på det, om verkningsgraden skulle vara 100%, så tar det 19 minuter att värma 10 liter från 20c till 75c. Så min tidigare uppskattning var alltså för optimistisk. Räkna med 25 minuter för tio liter.
Robbix skrev:En par frågor till som dem som funderar på att slå till kan vara nyfikna på..
Hur upplever du tiden för uppvärmning av tex. 10L och är det enkelt att få den att hålla hyfsat lagom temp runt 75-80 för att laka?
Den har en termostat som kalibreringen är sisådär på, men jag har mätt upp att om man sätter den på 100c så landar 10l vatten i den runt 76-78c. Den går inte på full effekt dit (det hör man) så jag drar igång lakvattenvärmningen tidigare med denna metod än om jag skulle övervaka. 30min är minimum men väldigt smidigt ändå...
Låter väldigt lovande kjellehällen är hemma så bara att hoppas bimtemas kastrull som inhandlas senare i veckan inte lyser som ett stort E på displayen sen kör vi! 
Kjell induktionsplatta
Biltemas kastrull är väl i aluminium? Måste vara lite ferriskt järn i den iaf för att induktion ska fungera med induktion.Robbix skrev:Låter väldigt lovande kjellehällen är hemma så bara att hoppas bimtemas kastrull som inhandlas senare i veckan inte lyser som ett stort E på displayen sen kör vi!
Beställde en idag. Hoppas på att kunna brygga i tvättstugan och höja mitt WAF. [emoji6]
Den är i rostfritt stål.
Tack för att du bumpade tråden Lindh! Jag har haft automatisk bevakning på denna (changedetection.com för den som undrar) med en massa falsklarm hela hösten. Och nu när jag trodde jag hade trimmat in det så missade den att meddela mig om rean!Lindh skrev:Nu kör dom den årliga rean på induktionsplattan igen för dom som missat den tidigare: ...
Den behöver jag som komplement. Eller kanske om man ska gästbrygga hos någon annan?
Hursomhelst, har nu beställt en på postorder istället för att ut och trängas. Köp något mer för minst 1 krona så blir det fri frakt. Det blev en meningslös musmatta för 5 spänn
Ha det
Grymt! Alltid kan man glädje någon...
Man kan välja "meddela mig när tråden besvaras" också. Ger inga falsklarm. Extra tips
Man kan välja "meddela mig när tråden besvaras" också. Ger inga falsklarm. Extra tips
Ja men det är ju inte säkert nån är på hugget och bumpar tråden. Jag menade att jag har haft bevakning på Kjells websida(!) för plattan så att när priset ändrades skulle jag bli mailad.Lindh skrev:Grymt! Alltid kan man glädje någon...
Ah, jag lider lite av dumskalle. Trodde du bevakade forumet hahaha. Ok, då fattar jag.