Var köpa kolsyretub?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Var köpa kolsyretub?
Jag har funderat på att skaffa en fatanläggning, men Humlegården verkar inte få in några renoverade brandsläckare längre. Någon som vet var man kan beställa (livsmedelsklassade?) tuber som är påfyllningsbara och störren än sodastreamflaskor?
Dessutom, är det någon som vet nåt ställe i Linköpings-trakten som kan fylla på gas?
Dessutom, är det någon som vet nåt ställe i Linköpings-trakten som kan fylla på gas?
Re: Var köpa kolsyretub?
Linköpings Brandservice fyller kolsyretuber. De säljer sådana också. Kolla med dem.
Tack! Jag ska kolla med dem.
Ebay Tyskland. Man kan köpa fulla som ser nya ut rätt billigt. Inte dyr frakt heller.
Bryggeributiken.se
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Linköpings brandservice rekommenderas varmt. De säljer begagnade tuber (ofta gamla brandsläckare) rätt billigt, håller naturligtvis reda på när det är dags för provtryckning, och fyller oftast medan man väntar. De tar ungefär 50-60 kr/kg för fyllning. Trevlig personal har de också!
/Erik Rönnqvist
/Erik Rönnqvist
Som sagt, Linköpings brandservice kan jag absolut rekommendera. Köpte en tub på 6kg hos dem, jättefint skick och fylld. Jag har för mig att de ville ha runt 200:- för att fylla på den när den blir tom.
200:- för 6 kg är sjukt billigt.Zebulon skrev:Som sagt, Linköpings brandservice kan jag absolut rekommendera. Köpte en tub på 6kg hos dem, jättefint skick och fylld. Jag har för mig att de ville ha runt 200:- för att fylla på den när den blir tom.
// Jonas