aenima skrev:Några nyfikna frågor eftersom man haft turen att vinna en lott.
Hur går lottningen till? Läggs alla lotter i en skål och så drar man och den som det blir vinner? Finns det "bara" ett förstapris?
Observera att jag inte lägger någon som helst värdering i ovanstående. Vill bara veta vad som "gäller".
/Peter
Hej Hur lottningen går till kommer att förklaras senare i eftermiddag då lottningen sker! Det kan hända att vi under de kommande tävlingarna utvecklar tillvägagångssättet att sköta utlottningen på men om du eller någon annan önskar att veta detta innan utlottningen sker kan vi såklart skriva hur denna går till!
Och ja det finns bara ett första pris i dagsläget.
Totalt över tävlingsperioden blev det alltså så här.
1. Qonos (Magnus Rönnerup) - 6 lotter
2. Smancho (Samuel Mancho) - 3 lotter
3. Aenima (Peter) - 3 lotter
Lottningen kommer att göras i en tråd här bredvid snart.
Oliver A W skrev:
Hej Hur lottningen går till kommer att förklaras senare i eftermiddag då lottningen sker! Det kan hända att vi under de kommande tävlingarna utvecklar tillvägagångssättet att sköta utlottningen på men om du eller någon annan önskar att veta detta innan utlottningen sker kan vi såklart skriva hur denna går till!
Och ja det finns bara ett första pris i dagsläget.
Grattis till lotterna
Ok, tack för svaret. Det duger gott och väl.
/Peter
En av medlemmarna i hembryggargänget Fear Wolf Brewery: Blogg
Grattis till er!
Utlottningen av ett 9liters corneliusfat kommer att ske senare i eftermiddag (med förklaring hur den praktiska lottningen går till) och när en vinnare korats kommer jag kontakta den!
Information om nästa tävlingsperiod kommer även senare i eftermiddag!
Oj, det var oväntat! Jag trodde verkligen att jag gjort tillräckligt för att komma topp-tre.
Jag vill verkligen inte låta grinig, men kan ni posta rankingen sedan den 24/10 09:00, jag tror ni räknat fel.
Jag måste ha bidragit mer än Qonos. Sen den 24/10 har han gjort 77 ändringar med ett medel på +60, grovt räknat. http://shbf.se/wiki/index.php?title=Spe ... &limit=500
Mitt bidrag Starta eget som gav +18000 är mer än hans 60*77=4620
Du skulle ha gjort flera mindre redigeringar..? Det är klart svårt att hitta en schysst metrik. Jag förstår om du är till viss del frustrerad, jag tycker din "starta eget"-artikel är mycket bättre än summan av samtliga artiklar i stil med "en hålslev är en slev med hål i" som har dykt upp den senaste tiden.
Det är synd om folk känner sig förfördelade: Delperioderna har varit 8 dagar
långa och om man gör mycket första dagen eller mycket mitt i spelar ingen roll.
Det är summan av det som gjorts under perioden som är underlag.
Stoppunkten för delperiod 2 var kl 09 imorse. Så det som gjorts under eftermiddagen
idag kommer inte med i den sammanräkningen.
OK..
Nästa gång, om jag väljer att bidra igen, ska jag göra massor med sidor med omdirigeringar och korta texter istället då. Det verkar ju som att mängd av sidor snarare än informativ textmassa premieras.
Ja, jag är sur det är ingen rättvis måttstock ni valt.
Det är jag helt med på. Jag borde kollat upp vilken måttstock som användes, och ni skulle kanske kommunicerat den bättre...
....men, egentligen brydde jag mig inte när jag gav mig in i det hela.
Däremot när jag insåg att jag bidrog mycket och det kändes som att jag låg väldigt bra till, så kom resultatet som en riktig kalldusch.
Det kändes godtyckligt med avseende på loggen senast ändrat. Jag är även förvånad över att smancho hamnade så långt ner.
Sedan tycker jag personligen att det inte är den exakta måttstocken
som är det centrala utan viljan att vilja hjälpa till.
Delperiod 2 startade alltså 2014-10-23 09:00 och skall man se det i ändringsloggen
just nu så kan följande länk vara ok just nu ( den kommer att åldras redan till imorgon): http://tinyurl.com/lxd3nak
Tanken var att det nu är paus tills imorgon innan nästa runda skulle gå igång.
Trevlig helg på er alla som bidragit till att göra wikin bättre - och på er andra med!
Lottningen är klar sedan dryg 4 timmar och som kan ses i lottnignstråden så vann lott nr 6.
Dragningslistan med lösenordordsskydd postades i inlägg 1
och lösenordet skol1234bok i slutet.
Med dessa input kan man se vem som vann lottningen.