Jag är så avundsjuk på alla hembryggarföreningar runt om i Sverige. På Mälaröarna (väster om Stockholm) har vi några mikrobryggerier, varav Adelsö får sägas vara rätt framstående, och på min 200 meter långa gatustump är vi åtminstone två nanobryggare.
Men det borde finnas många fler här ute på öarna och det skulle vara roligt att komma samman för att dela erfarenheter, ordna evenemang och kanske främja utvecklingen av ölbryggeri på Mälaröarna.
Så ge er tillkänna kära Ekerövänner!
/Magnus Johnsson
http://troxhammar.wordpress.com/
Bryggare på Ekerö?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: Bryggare på Ekerö?
Jodå det finns några fler hembryggare på Ekerö.
Det finns till och med en svensk mästare i hembryggning som bor där eftersom jag flyttat tillbaka till Ekerö efter 5 års landsförvisning i Sumpan
Mitt bryggande är numer dock rätt sporadiskt och inte alls lika intensivt som förr.
Men det vore kul att delta i ett litet lokalt nätverk för hembryggning på Ekerö om det sker under enkla former och inte blir stora evenemang.
Det finns till och med en svensk mästare i hembryggning som bor där eftersom jag flyttat tillbaka till Ekerö efter 5 års landsförvisning i Sumpan
Mitt bryggande är numer dock rätt sporadiskt och inte alls lika intensivt som förr.
Men det vore kul att delta i ett litet lokalt nätverk för hembryggning på Ekerö om det sker under enkla former och inte blir stora evenemang.
Härliga tider, strålande tider 
