Tyvärr så är nog det där inte ens en stc-1000, utan en single stage termostat. Den har endast ett relä och klarar alltså bara värme eller kyla. Det ser ut som att det är en Willhi wh7016c. Så tyvärr funkar den inte med stc-1000+.
Det verkar inte var en STC-1000 jag fått så det kanske förklarar saken Verkar heller inte vara tvåkanals så det blev ingen uppgradering i det avseendet heller. Crap
Tyvärr så är den av 'fel' version. Det verkar som att den inte är lika vanlig som den 'rätta' dock. Jag har nyligen köpt två till, så totalt 4st, alla hade 'rätt' version. Verkar även som att man bör hålla sig borta från 'märken' som elitech och agptek och istället köpa obrandade. Ingen garanti förstås, men verkar öka chanserna.
De brukar hålla rätt skaplig kvalitet, men man kan ha otur och få ett måndagsex. Överlag skulle jag vilja påstå att de har ett rätt skönt pris/prestanda förhållande. Ang. säkerheten, så skulle jag rekommendera att man avsäkrar den med en 160mA säkring. Då borde de vara rimligt säkra att använda.
Hittade en stc-1000 för 80:- på ebay så jag slog genast till på 2st. Så här i efterhand kan jag bara konstatera att man ska titta lite noggrannare innan man beställer... Det va en äldre modell som man kan styra värme eller kyla med. Inte både och.