Ölslang 3/16 innerdiameter
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Någon som vet var man kan hitta slang som är lämplig som ölslang i fatanläggning som har innerdiameter 3/16? Hos maltmagnus och humlegården hittar jag bara mindre "sytrådar" och kraftigare slangar, vilket antingen resulterar i extremt långa slangar eller att man måste jobba med övergångar mellan vanlig slang och sytråd, vilket verkar onödigt meckigt när id 3/16 funkar bra i rimliga längder för mig.
Någon som har tips på återförsäljare i Sverige så man inte behöver lägga massa pengar på frakt från staterna?
Någon som har tips på återförsäljare i Sverige så man inte behöver lägga massa pengar på frakt från staterna?
Re: Ölslang 3/16 innerdiameter
Vad menar du med innerdiameter 3/16? Är det 3mm innerdiameter och 16 ytterdiameter? Eller 3/16 " innerdiameter?
- svensson.lu
- RIMS-byggare

- Kontakt:
1/4" ytterdiameter borde väl funka.
Har du verkligen 3/16 nipplar i båda ändar? Annars måste du ju ändå ja en övergång.
Men du får nog leta lite utanför Svea. Det är ju oftast inte så himla dyrt jämfört med här.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du verkligen 3/16 nipplar i båda ändar? Annars måste du ju ändå ja en övergång.
Men du får nog leta lite utanför Svea. Det är ju oftast inte så himla dyrt jämfört med här.
3/16". Ursäkta otydligheten..eric skrev:Vad menar du med innerdiameter 3/16? Är det 3mm innerdiameter och 16 ytterdiameter? Eller 3/16 " innerdiameter?
Sök på silcone tube på aliexpress. Finns massa längder och storlekar. Fri frakt är det också.
1/4" yd hittar jag inte hos humlegården eller maltmagnus..svensson.lu skrev:1/4" ytterdiameter borde väl funka.
Nipplarna är nog standard 1/4", men 3/16" går att kränga på ganska enkelt på dem så det behövs ingen övergång. Om man läser på amerikanska forum och kollar amerikanska webshoppar så tycks det vara standard där.
Nej, slangen är inte dyr. Men frakten är
Hittar bara ledbelysningar och blåa slangar till bilar/motorcyklar /=eric skrev:Sök på silcone tube på aliexpress. Finns massa längder och storlekar. Fri frakt är det också.
Lägg till "FDA food grade" också, jag hittar iallafall.
Grymt, nu hittade jag. Tackeric skrev:Lägg till "FDA food grade" också, jag hittar iallafall.
Fast silikon är kanske inte så bra i miljöer med tryck iofs..
Dessa kör jag nu:
http://www.ebay.com/itm/Beer-Line-3-16- ... 461529bb06
Antar jag får hitta på fler saker att köpa så man kan motivera fraktkostnaden
Dessa kör jag nu:
http://www.ebay.com/itm/Beer-Line-3-16- ... 461529bb06
Antar jag får hitta på fler saker att köpa så man kan motivera fraktkostnaden