Att få Åbro som huvudsponsor till SM i hembryggd öl betyder att SM som företeelse och SHBF som förening kommer att exponeras minst tio gånger så mycket som tidigare år. Vår logga och web-adress på flaskorna på upp till 30 000 liter öl (ok, en del går på fat också) betyder att vi kommer att nå massor av öldrickare som aldrig har hört talas om oss tidigare. Det borde ge oss fler medlemmar som börjar att brygga sitt eget öl hemma och det är det som är en av SHBF:s grundidéer, det är därför vi finns.
Jag har fullt förtroende för SHBF:s öldomare, både de som kommer att döma grundbedömningarna av de förhoppningsvis mer än 500 öl som skickas in och för de som kommer att ingå i finaljuryn där det av elva guldöl ska utses en SM-vinnare. En finaljury som precis som vanligt kommer att ha en majoritet av SHBF-certifierade öldomare. Jag har också fullt förtroende för att Lennarth Anemyr
http://www.youtube.com/watch?v=NR3z24BSwCo har den kunskap, intigritet och utbildning som krävs för att kunna sitta med i finaljuryn.
Efter att jag har jobbat fram det här sponsorpaketet under det senaste halvåret (eller egentligen började det för mer än ett år sedan) känns det i alla fall bra att de flesta verkar känna att det här är en bra deal för föreningen. Och jodå, vi har en plan om det skulle bli en "BollnäsBarley" eller en suröl som vinner...
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"