Fylla kolsyra på Presto GBG
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Fylla kolsyra på Presto GBG
Hej,
Har fundering på att köpa en 6kg kolsyretub på Presto i GBG, det är en ombyggd brandsläckare och kostar 1875 kr inklusive fyllning.
Frågade dock om gasen var livsmedelklassad, och det är den men själva fyllningen uppfyller inte kraven så gasen säljs som svetsgas. Är det något att vara rädd för?
Kör med sodastreampatroner nu, men börjar tröttna på att dom tar slut hela tiden..
Har fundering på att köpa en 6kg kolsyretub på Presto i GBG, det är en ombyggd brandsläckare och kostar 1875 kr inklusive fyllning.
Frågade dock om gasen var livsmedelklassad, och det är den men själva fyllningen uppfyller inte kraven så gasen säljs som svetsgas. Är det något att vara rädd för?
Kör med sodastreampatroner nu, men börjar tröttna på att dom tar slut hela tiden..
Re: Fylla kolsyra på Presto GBG
Inget att vara rädd för
-
TwofoldBrewing
- Helmaltsbryggare

Vi köpte en fylld livsmedelsklassad 5kg flaska från Tyskland på eBay. Ca 12-1300kr inklusive frakt. Den är begagnad men tvättad, ommålad och klassad för livsmedel.
Har för mig det var typ den här... http://m.ebay.de/itm/321234759468?nav=SEARCH&sbk=1
Skickat från min LT26i via Tapatalk
Har för mig det var typ den här... http://m.ebay.de/itm/321234759468?nav=SEARCH&sbk=1
TwofoldBrewing skrev:Vi köpte en fylld livsmedelsklassad 5kg flaska från Tyskland på eBay. Ca 12-1300kr inklusive frakt. Den är begagnad men tvättad, ommålad och klassad för livsmedel.
Trodde inte man fick skicka fyllda flaskor?
Är det samma gängor på tyska flaskor som svenska?
-
TwofoldBrewing
- Helmaltsbryggare

Ja. Det får man. Eller jag antar det eftersom våran kom fylld... 
Fyllda gasflaskor får inte åka flyg
-
TwofoldBrewing
- Helmaltsbryggare

Ska tilläggas att det tog bara en knapp vecka att få den. Och jag har kollat med brandservice här i trakten som kan fylla den när det behövs. Det lär dock dröja ett tag...
Vad betalar ni när ni fyller?
Presto tror jag dom tar runt 400 för att fylla 4-6 kg
(Ny 6 kg. 1500 kr + moms = 1.875 kr inkl. moms, nytryckt och fylld. Omladdning 4-6 kg. 505 kr -30% + moms = 442 kr inkl. moms.)
(Ny 6 kg. 1500 kr + moms = 1.875 kr inkl. moms, nytryckt och fylld. Omladdning 4-6 kg. 505 kr -30% + moms = 442 kr inkl. moms.)
Senast redigerad av erik86 den fredag 2014-02-07 11:14, redigerad totalt 1 gång.
-
TwofoldBrewing
- Helmaltsbryggare

Jag vet inte för det har inte varit aktuellt ännu. Men när jag pratade med brandservicemannen så sa han runt 300.
473 spänn betalade jag för en 6kg-flaska i november.bjolu340 skrev:Vad betalar ni när ni fyller?
Oj. Jag fyllde min 2kg igår, det kostade en hundring.