Ja, fast elementen ser inte likadana ut. Tänkte om någon visste hur själva överhettningsskyddet såg ut på stålvarianten. Jag har själv inte öppnat stålvarianten än.Falkens skrev: Borde väl sitta i elementet på den med...
Brygg Gryta Plastis 29L (maltmagnus)
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Brygg Gryta Plastis 29L (maltmagnus)
Nej, min bryggutrustning är nedpackad för tillfället då jag bor lite temporärt just nu.
Men på den rostfria är det ju själva värmeelementet spiralformat och gömt under bottnen, medan det är synligt i plastversionen (som ett vattenkokarelement).
Bielmeier råkade skicka ett felaktigt element till mig när jag skulle ha reservdelar till plastversionen, så därför har jag en sådan så jag har sett hur de ser ut.
Här är en bildgooglad bild (från någon på forumets blogg
)

Men på den rostfria är det ju själva värmeelementet spiralformat och gömt under bottnen, medan det är synligt i plastversionen (som ett vattenkokarelement).
Bielmeier råkade skicka ett felaktigt element till mig när jag skulle ha reservdelar till plastversionen, så därför har jag en sådan så jag har sett hur de ser ut.
Här är en bildgooglad bild (från någon på forumets blogg

- MickeEklund
- Torrhumlare

- Kontakt:
Skruva bort botten så du kommer åt värmeelementet som lossas med tre skruvar. På den delen som sladdarna går till sitter det ett metallbleck (storlek som en 10-krona). Jag tag helt sonika och bröt bort det med en tång och sen har det funkat!
//M
//M