Jag har skaffat fatutrustning och tappat för första gången.
Det började bra med två sodastreampatroner men eftersom de använts till så ologiska saker som vatten och läsk tog de slut nästan på en gång.
När jag bytte in dem fick jag två aga-patroner istället och det funkar inte alls. När jag försöker koppla in en sån patron sprutar gasen ut. Jag beställde trapetsadaptern från lundteknik och jag misstänker att den har något med saken att göra men kan för lite om det här.
Någon som vet vad det kan vara för fel?
Det sprutar kolsyra när jag kopplar in patronen.
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Det sprutar kolsyra när jag kopplar in patronen.
Vissa av dedär adaptrarna kan man väl ställa in så att dom trycker in rätt mängd i patronen eller dyl?
Går det inte att sätta in adaptern i regulatorn först annars bara?
Går det inte att sätta in adaptern i regulatorn först annars bara?
Http://otterbo.wordpress.com/ <-- öl o lite allt möjligt!
Den sitter i regulatorn. Annars skulle det vara fullt blås genom hålet i adaptern.
Det går inte att justera adaptern på något sätt men nu när du sa det kollade jag på humlegården och deras är justerbar. min har en fast pigg i mitten.
Jag får knalla förbi pgw imorgon och se om deras också går att justera. Det hade varit trevligt med lite fatöl i helgen.
Det går inte att justera adaptern på något sätt men nu när du sa det kollade jag på humlegården och deras är justerbar. min har en fast pigg i mitten.
Jag får knalla förbi pgw imorgon och se om deras också går att justera. Det hade varit trevligt med lite fatöl i helgen.
Ok, lycka till då:-)
Http://otterbo.wordpress.com/ <-- öl o lite allt möjligt!
Jag har en pgw typ-1 trapetsadapter, den har justerskruv.