Tips på prisvänlig termometer
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
-
Palmbryggd
- Torrhumlare

Tips på prisvänlig termometer
Hej
Skratta eller gråta, självklart kommer största motgången när man satsar högt...har gjort ett par mindre batcher för att bli varm i rocken så nu skulle jag gå upplite i volym med min biab. Självklart havererar termometern då så dels är all malt slut (skit också, måste köpa dyr i affären imorgon för att hina brygga innan jag drar iväg) men så behövs det så klart en ny termometer. Ser att en del använder en från kjell för ca 500kr, som ickearbetande är det ju lite dyrt så hoppas på tips om billigare som funkar. Obs. Postorder går alltså bort pga leveranstid...
Skratta eller gråta, självklart kommer största motgången när man satsar högt...har gjort ett par mindre batcher för att bli varm i rocken så nu skulle jag gå upplite i volym med min biab. Självklart havererar termometern då så dels är all malt slut (skit också, måste köpa dyr i affären imorgon för att hina brygga innan jag drar iväg) men så behövs det så klart en ny termometer. Ser att en del använder en från kjell för ca 500kr, som ickearbetande är det ju lite dyrt så hoppas på tips om billigare som funkar. Obs. Postorder går alltså bort pga leveranstid...
Re: Sv: Tips på prisvänlig termometer
Jag använder en vanlig labbtermometer, dom är exakta, pålitliga och inte speciellt dyra. Inte dom smidigaste o använda dock. Men det har funkat utmärkt för mig.
Http://otterbo.wordpress.com <-- Öl o hembryggning!
Http://otterbo.wordpress.com <-- Öl o hembryggning!
Http://otterbo.wordpress.com/ <-- öl o lite allt möjligt!
-
Palmbryggd
- Torrhumlare

Re: Tips på prisvänlig termometer
Förslag på var man köper en sån?
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Vi kör med en IP-65-klassad termometer från Kjell för 300kr. Bra grejer.
-
Palmbryggd
- Torrhumlare

Är det den med spetsprob då? Får nog bli en runda till kjelle idag
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Japp, spetsprob. Tips: Kör du tunna i tunna, gör en skåra i ena tunnan på nån cm så termometern kan vara i utan att sladden kläms åt av locket.
Jag har både spets och tråd med lödning på. Brukar köra ner sladden genom jäsrörshålet på hink-i-hink-locket vid mäskning. Litet tips såhär i sommarvärmen =)
-
Palmbryggd
- Torrhumlare

Inhandlad idag,ska man bara få tid att testa. Tack för tipsen men jag kör biab kastrullocket har en öppning för en gammal stavtermometer
-
Palmbryggd
- Torrhumlare

Blev ändå en bryggning mitt i allt.tycker den funka jättebra för mäskningen men vid kylningen tyckte jag inte den hängde med.stannade på typ 35c,kollade med två andra som båda visade 21 o inte var det nästan fingervarmt så de vet i katten om jag fått ett måndagsex eller vad