Öltappningsanläggnig
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
-
niklas691206
- Delmäskare

Öltappningsanläggnig
Hej jag har konstruerat en Tappanläggning där man kan tappa 20 flaskor på mindre än fem minuter är det någon som är intresserad hör av er niklas 0731-594683
Re: Öltappningsanläggnig
Bilder?
Vem sa att bakterier i kroppen inte var kul? Drack en brettad Saison i helgen och hade jättekul sen.
-
niklas691206
- Delmäskare

Den är under konstruktion bilder och film kommer så fort den är färdig men kommer att funka
-
niklas691206
- Delmäskare

Prislappen på anläggningen kommer att ligga på 10000:-
-
Cederbusch
- Torrhumlare

Re: Sv: Öltappningsanläggnig
Ja upp med bilder så att man sedan kan hem och kopiera. 
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Bra initiativ, men går den att manövrera ensam och är kapsyleringen integrerad i flödet?
Annars har vi en anläggning baserad på "min" mottrycksfyllare och en del snickerier som håller samma eller kanske lite högre tempo t o m. Vi har i snitt 30-40 sekunder per flaska, beroende på hur mycket skum som ölet genererar, och fyra parallella tappar. Det är svårt för både den som tappar och den som kapsylerar att hänga med tappstationen.
Om din kan användas av en person och är hållbar, då skulle jag nog kunna betala 10 papp för den, men annars håller jag mig till min egen. Klarar stationen minst 500000 flaskor utan service, eller servar du den gratis då? Annars blir kostnaden för hög. 2 öre per flaska är max vad jag skulle tänka mig betala i ett företagsperspektiv.
Menar inte att låta negativ.. Heja heja!
Annars har vi en anläggning baserad på "min" mottrycksfyllare och en del snickerier som håller samma eller kanske lite högre tempo t o m. Vi har i snitt 30-40 sekunder per flaska, beroende på hur mycket skum som ölet genererar, och fyra parallella tappar. Det är svårt för både den som tappar och den som kapsylerar att hänga med tappstationen.
Om din kan användas av en person och är hållbar, då skulle jag nog kunna betala 10 papp för den, men annars håller jag mig till min egen. Klarar stationen minst 500000 flaskor utan service, eller servar du den gratis då? Annars blir kostnaden för hög. 2 öre per flaska är max vad jag skulle tänka mig betala i ett företagsperspektiv.
Menar inte att låta negativ.. Heja heja!
-
niklas691206
- Delmäskare

Den är så gott som service fri. Och den kommer ha samma tappningstempo om inte snabbare jag kommer att lägga ut en film när jag test kör den nästa vecka men den kommer inte visa detaljer som gör att man kan kopiera den sorry
-
niklas691206
- Delmäskare

Nu är det nära i morgon kommer sista verktyget sen monterar vi anläggningen sedan kommer filmen
Ska bli mycket spännande detta.
Om du är rädd för att folk ska kopiera den och när dom ser den kan du ju inte sälja någon heller för du kan inte tvinga köparen att inte lägga upp video på den?
Kanske dags för en patentansökan om du inte vill att folk ska kopiera den?
Om du är rädd för att folk ska kopiera den och när dom ser den kan du ju inte sälja någon heller för du kan inte tvinga köparen att inte lägga upp video på den?
Kanske dags för en patentansökan om du inte vill att folk ska kopiera den?
Patent hjälper sällan om du inte har ett väldigt stort företag som kan ta rättegångar som kostar mycket pengar att driva.
Om din uppfinning är bra så försök sälja in den hos ett större företag och gör en bra deal med dom.
Om din uppfinning är bra så försök sälja in den hos ett större företag och gör en bra deal med dom.
Brygger vad vi vill !!!
Patent kan mycket väl hjälpa.
Speciellt om du vill sälja din idé till ett företag så kan det vara mycket bra att ha en patentansökan. Utan det har du ju inte ens försökt stoppa folk från att kopiera den.
Lycka till med anläggningen!
Speciellt om du vill sälja din idé till ett företag så kan det vara mycket bra att ha en patentansökan. Utan det har du ju inte ens försökt stoppa folk från att kopiera den.
Lycka till med anläggningen!
För att ansöka om patent krävs att det är något nytt. Man kan inte patentera maskinen, utan möjligtvis teknik som är avgörande för maskinens funktion. Men då blir tekniken du vill skydda offentliga och du kommer bli kopierad.
Annars gör man som Mustad som gör fiskekrokar. Alla maskiner är klädda med plåt så att ingen kan se in i och kopiera maskinen. Det är endast ett fåtal ytterst välbetalda mekaniker som får/kan meka med dom, och så har det varit sen dom startade.
Patent är kortvariga, hemligheter för evigt.
Annars gör man som Mustad som gör fiskekrokar. Alla maskiner är klädda med plåt så att ingen kan se in i och kopiera maskinen. Det är endast ett fåtal ytterst välbetalda mekaniker som får/kan meka med dom, och så har det varit sen dom startade.
Patent är kortvariga, hemligheter för evigt.
-
niklas691206
- Delmäskare

Hej har försökt lägga upp en film här men får det inte att funka. Tappanläggningen funkar iallafall imorgon ska jag tappa 400 flaskor och ta tiden. Ska bli kul.
-
niklas691206
- Delmäskare

Hej fick inte upp någon film här men den ligger på facebook det är bara att söka på niklas rydberg
-
niklas691206
- Delmäskare

Så här ser öltappningsanl ut