Bryggbolagets Regulator

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Beer-naise
Delmäskare
Delmäskare

Bryggbolagets Regulator

Inlägg av Beer-naise »

Tjo!
Har köpt mig två corneliusfat och ska nu köpa regulator. Tänker börja med 425g Soda Stream tuber och har kollat en del på Humles och Malt Magnus olika lösningar men så hittade jag Bryggbolagets "Regulator med Trapetzgänga". Många klagar ju på packningarna i Trapetz-övergångarna. Fundera på om Bryggbolagets också har en packning? De verkar ju inte sälja några reservpackningar.
Någon med erfarenhet av denna?
http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... t=10595268
Jim [skutte]
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Re: Bryggbolagets Regulator

Inlägg av Jim [skutte] »

Hett tips, NEJ!

du kommer tröttna på att hela tiden byta sodastream flaskor. Räcker till 2½fat ungf. Med rätt stor sannolikhet så kommer du vilja ha en större flaska och då måste du köpa ytterligare en regulator. Jag har Trapets adaptern från PGW som tål att skruva av kolsyretuben även om det är gas kvar. Det funkar utmärkt och är inte svårt att få tätt när man fått grepp om det.

(Även om du tänker ett fat räcker länge och byta flaskor en gång i månaden är inte så jobbigt, tänk såhär vad gör du när du har 4 st fat och vill ha minst 2 inkopplade?)
"Öl byggde kanske denna kropp, Men jag bryggde ölet!"
Användarens profilbild
Bee
Munk
Munk

Re: Sv: Bryggbolagets Regulator

Inlägg av Bee »

Som motpol måste jag då tipsa om att köpa flera regulatorer.. Stor flaska och läcka på något av faten = tom flaska. billigare och lättare att byta sodastream.
pegas
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av pegas »

Jag har en regulator från Bryggbolaget och den har ju två funktioner dels för sodastream-tuber sedan kan den användas direkt på en kolsyresläckare. för mej fungerar den perfekt.
Har ej bytt någon packning. Du skall ingte koppla bort gasflaskan innan den är tom, då håller den inget tryck som kan pressa packningen-
bryggning: Swartz beer, enkel bock, Ale, en lager samt en IPA.
Jag handlar hos Bryggbolaget.se
Jim [skutte]
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Jim [skutte] »

pegas skrev:Jag har en regulator från Bryggbolaget och den har ju två funktioner dels för sodastream-tuber sedan kan den användas direkt på en kolsyresläckare. för mej fungerar den perfekt.
Har ej bytt någon packning. Du skall ingte koppla bort gasflaskan innan den är tom, då håller den inget tryck som kan pressa packningen-
ok där hade jag fel alltså, kanske tom skaffar en sådan själv då :D

Bee, det är varken billigare eller lättare att byta sodastream patron imo :D
"Öl byggde kanske denna kropp, Men jag bryggde ölet!"
Användarens profilbild
Bee
Munk
Munk

Inlägg av Bee »

Ah, sorry. Inte billigare. Kom av bara farten.. Typ dubbla priset mot fylla 5kg tub. Själv tycker jag att det inte är vidare svårt att byta tub. Men jag gör av med en tub på två månader så det är ingen fantastisk åtgång.
Beer-naise
Delmäskare
Delmäskare

Inlägg av Beer-naise »

Jag beställde från Bryggbolaget idag. Verkade som den regulatorn består av två delar också, Regulator + Övergång. Den fungerar alltså både till 5kg och sodastream-tuber (som Pegas skriver). Problemet är att i Falköping hittar jag ingen som fyller en 5kg tub billigare än 500kr + moms och då blev jag förbannad. Om jag fastnar för det här med fat så kollar jag förmodligen efter någon som kan fixa 5kg och påfyllning till bättre pris och använder den här när jag åker iväg eller sitter på altanen.
Användarens profilbild
Bee
Munk
Munk

Re: Sv: Receptdesign för nybörjare?

Inlägg av Bee »

Ungefär samma pris i Stockholm så det är nog inget att orda om. Det är halva priset mot sodastream tub.
Beer-naise
Delmäskare
Delmäskare

Inlägg av Beer-naise »

Konstigt! Jag har hör de som inte betalar mer än 150-250kr inkl.moms för en fyllning.
Användarens profilbild
Bee
Munk
Munk

Inlägg av Bee »

Då får du gärna tipsa om var. :-)
Beer-naise
Delmäskare
Delmäskare

Inlägg av Beer-naise »

Kolla med Ale Bundy, tyckte han sa att han fyllde på mycket billigt.
jonvox
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av jonvox »

Jag avråder från bryggbolagets regulator!

Första problemet jag hade med den var att jag inte kunde får upp trycket ordentligt. Har för mig att den stannade på runt 2bar. Det är ju ok som konstant tryck men inte om man vill trycka i några bar och sedan koppla loss regulatorn.

Efter ca 1 år gick regulatorn helt sönder och är nu skrotad och ersatt med humlegårdens.
Beer-naise
Delmäskare
Delmäskare

Inlägg av Beer-naise »

Igår eftermiddag ställde jag in regulatorn på 0,5 Bar, kopplade den till ett fat med min senaste brygd i och ställde in allt i kylskåpet. Kollade till den senare på kvällen och allt var bra men idag så kollade jag till den igen och då var trycket uppe på 1 Bar. Hur har detta gått till? Skit regulator?
Användarens profilbild
Bee
Munk
Munk

Inlägg av Bee »

Reklamera och köp en ny.
http://brewtech.mamutweb.com
Brewpexx
Nybryggare
Nybryggare

Inlägg av Brewpexx »

BryggBolaget har sålt dessa regulatorer under flera år nu och en av Europas största leverantör av bryggutrustning säljer bara regulatorer av detta fabrikat. Om jag inte är helt ute och cyklar kommer även Brewtechs regulatorer från samma fabrik. Är man som kund inte nöjd med sin produkt så tar vi givetvis tillbaka regulatorn och betalar tillbaka pengarna.

Pexx på BryggBolaget
Senast redigerad av Brewpexx den söndag 2013-04-21 18:47, redigerad totalt 1 gång.
Skriv svar