"Serveringspersonal" på SM

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2013 i Eskilstuna

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Olsvamlarn
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

"Serveringspersonal" på SM

Inlägg av Olsvamlarn »

Jag fick en fråga idag som jag inte kunde svara på själv. Vi kommer ha med en person på SM som inte dricker öl och bara kommer vara med och servera öl. Personen i fråga har dock varit med och brygt ölen. Men frågan är då om han måste betala inträde? Vet att det ibland har varit med chaufförer inne i SM-lokalen. Hur har det lösts tidigare år?
Ölsvammel - www.beerdrivel.se
Användarens profilbild
angr
Torrhumlare
Torrhumlare

Re: "Serveringspersonal" på SM

Inlägg av angr »

Tjena Svammel!

Borde ju vara som så att "en bryggare per bryggd i Folkets val går in gratis" - oavsett om man är nykter eller ej.

Eller?
Vem sa att bakterier i kroppen inte var kul? Drack en brettad Saison i helgen och hade jättekul sen.
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Kontakt:

Inlägg av martinb »

Om jag inte har fel så är det gratis inträde för 1 registrerad bryggare som är SHBF-medlem per deltagande brygd i Folkets val. Annars är det standardpriser detta år med, 200 kr för medlemmar i SHBF och 300 kr för övriga.
Förra året så delade vi på inträdeskostnaderna inom vårt gäng så det kostade kanske 60kr per person eller så. Har ni en busslast och bara 1 som inte deltar så borde ni kunna skrapa ihop ett inträdet :)
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Olsvamlarn
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Olsvamlarn »

Jo det där med en bryggare per brygd går in gratis visste jag ju redan. Det är förstås en lösning att den här killen helt enkelt får gå på det gratisinträdet. Känns fel att han ska behöva betala när han varken behöver glas, blankett eller kommer njuta av ölen.

Vi brukar annars normalt bara dela upp inträdeskostnaden på samma sätt som Martin gör.
Ölsvammel - www.beerdrivel.se
Användarens profilbild
tio Pepe
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av tio Pepe »

Olsvamlarn skrev:Jo det där med en bryggare per brygd går in gratis visste jag ju redan. Det är förstås en lösning att den här killen helt enkelt får gå på det gratisinträdet. Känns fel att han ska behöva betala när han varken behöver glas, blankett eller kommer njuta av ölen.

Vi brukar annars normalt bara dela upp inträdeskostnaden på samma sätt som Martin gör.
Man betalar inte för ölen, utan för arrangemanget.
tio Pepe
---------------

Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Skriv svar