SM 2012 - Webregistrering av öl
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
- Weinkeller
- Maltrostare

SM 2012 - Webregistrering av öl
Hej,
Jag får inte webregistreringslänken till SM att fungera.
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Re: Död registreringslänk
Weinkeller skrev:Hej,
Är det denna länk
http://shbf.se/smreg/index.php
du försöker med?
Jag får upp följande info:
Mata INTE in någon öl nu. Systemet testas inför SM och kommer att tömmas innan officiell öppning.
- Weinkeller
- Maltrostare

Re: Inlämning till SM
Länken fungerar nu och hemsidan anger att man kan registrera sin öl. Rubriken säger ju dock motsatsen. Vänta?
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Re: SM 2012 - Webregistrering av öl
Det skall vara klart att regga sin öl nu. Skriv i denn tråd om något strular eller är oklart. Nu är har alla drygt tio dagar på sin innan registreringen stänger. http://shbf.se/smreg/
My hope is hops
Jag kan inte logga in med mitt medlemsnummer och lösenord, har skickat ett mail.
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Hej alla - jag felsökte lite hastigt och det verkar som om ngt troligen har gått fel vid import av medlemsdatabasen i webbregistreringen. Det verkar som om det bara finns medlemsnummer upp till 3200 med i listan just nu. Vi får jaga tag i resten och återkommer så snart de har lokaliserats...
My hope is hops
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Ah, det var det som var orsaken. Kunde nämligen inte heller logga in.
Nu ska samtliga medlemmar vara inlagda i systemet.
Så in ch registrera nu...
Så in ch registrera nu...
Jag har lite svårt att "hitta" min öl i typdefinitonerna. Hur gör jag då/vem vänder jag mig till för frågor?
Vem sa att bakterier i kroppen inte var kul? Drack en brettad Saison i helgen och hade jättekul sen.
Efter att ha läst andra trådar och studerat typdefinitionerna nogrannare så slutar det väl med att jag får anmäla min öl till klass 11C - Modifierade öl. Lite synd då det enda som inte stämmer för att den ska kvala in i en "vanlig" kategori är färgen. 
Vem sa att bakterier i kroppen inte var kul? Drack en brettad Saison i helgen och hade jättekul sen.
Jaha, nu kommer det ännu fler frågor. Hur registrerar man ett bidrag till endast Folkets val? Jag har försökt men det blir per automatik Domartävling också. Inte heller går det att redigera detta.
Jag kan för mitt liv inte komma ihåg hur jag gjorde förra året? Jag har letat och läst om SM men hittar bara info där det står att öl till både domartävling och folkets val registreras via länken.
Hjälp tack!
Jag kan för mitt liv inte komma ihåg hur jag gjorde förra året? Jag har letat och läst om SM men hittar bara info där det står att öl till både domartävling och folkets val registreras via länken.
Hjälp tack!
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Hej
Jag skulle hoppats att stod ngnstans hur det gick till att regga öl bara till Folkets Val men så här går det till.
Systemet kör i två faser. Just nu är det i domarklassfas. Då kan man anmäla öl som tävlar i domarklassen och
eventuellt även i FV. När systemet stängts för denna fas kommer systemet att öppnas igen och då kan
man regga öl som enbart skall tävla i FV.
Jag skulle hoppats att stod ngnstans hur det gick till att regga öl bara till Folkets Val men så här går det till.
Systemet kör i två faser. Just nu är det i domarklassfas. Då kan man anmäla öl som tävlar i domarklassen och
eventuellt även i FV. När systemet stängts för denna fas kommer systemet att öppnas igen och då kan
My hope is hops
Ja just ja! Så var det ju förra året med eller hur? Tack för svar. Då vet jag.
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Fredrik Almgren skrev:Hej
Tycker jag känenr igen detta, kanske står i senaste hembryggaren?
Är rätt säker på att jag har läst det nyligen.
När man fyller i receptet och behöver ange en maltsort som inte finns i listan (i det här fallet Böhmisk golvmältad malt) så blir det lite knasigt. Man väljer "Annan" och fyller i maltnamnet i kommentar-fältet. Men i det färdiga receptet kommer inte kommentaren med. Det känns ju inte så bra.
Eller ska man göra på något annat sätt?
Eller ska man göra på något annat sätt?