Vinterölsträff i Göteborg 10:e december 2011
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
- Fredrik Nivert
- SHBF - Bryggkursledare
Vinterölsträff i Göteborg 10:e december 2011
Lördagen den 10:e december 2011 kl. 13:00-16:30.
Bryggare är välkomna från kl. 12.00 för att plocka fram öl, och gäster är välkomna kl 13 då provningen startar.
Om du som bryggare planerar att ta med öl, anmäl det till info@amylase.se senast 7:e december.
Arrangör är som vanligt Amylase och SHBF. Mer info finns här:
http://www.amylase.se/vinter2011.htm
Välkomna!
/Amylase genom Fredrik Nivert, Göteborg
Bryggare är välkomna från kl. 12.00 för att plocka fram öl, och gäster är välkomna kl 13 då provningen startar.
Om du som bryggare planerar att ta med öl, anmäl det till info@amylase.se senast 7:e december.
Arrangör är som vanligt Amylase och SHBF. Mer info finns här:
http://www.amylase.se/vinter2011.htm
Välkomna!
/Amylase genom Fredrik Nivert, Göteborg
Re: Vinterölsträff i Göteborg 10:e december 2011
Observera att vi i år kör vinterölsträffen i Fräntorps folkets hus (samma som sommarölsträffen), och inte Guldheden som senaste åren.
/Calle
/Calle
-
Housepainter
- Helmaltsbryggare

Jag kommer! Och jag har med mig öl. Första gången för min del, så lite nervöst är det..
- Fredrik Nivert
- SHBF - Bryggkursledare
Housepainter skrev:Jag kommer! Och jag har med mig öl. Första gången för min del, så lite nervöst är det..
Trevligt! Du skall inte vara nervös, du skall vara stolt! Du och ditt öl är varmt välkomna!
Hur ser det ut med platstillgång tro? Även om jag bara är nybörjare hade det varit kul att komma, men om det finns dåligt med plats nöjer jag mig med att komma och smaka på andras öl 
Hur fungerar det för övrigt annars? Tar man med sig egen kylbox och små plastmuggar eller finns det kylmöjligheter på plats?
Mvh
Hur fungerar det för övrigt annars? Tar man med sig egen kylbox och små plastmuggar eller finns det kylmöjligheter på plats?
Mvh
- Fredrik Nivert
- SHBF - Bryggkursledare
DanielJ skrev:Hur ser det ut med platstillgång tro? Även om jag bara är nybörjare hade det varit kul att komma, men om det finns dåligt med plats nöjer jag mig med att komma och smaka på andras öl
Mvh
Hej!
Platsbrist löser vi alltid, alla öl är mer än välkomna. Vore jättekul om du tar med ditt öl! Det finns ingen kylmöjlighet, så en kylbox med flaskor fungerar utmärkt. Ta gärna med egen ölöppnare. Om du har primat på flaskorna kan en tillbringare vara bra, så du kan hälla upp en flaska i taget i den, så grumsas inte jästen upp när besökarna tar sig ett litet smakprov. Provarglas löser vi på plats.
Mvh Fredrik Nivert
Gäller den vanliga (och i min mening obegripliga så länge det inte identifierar ölet) regeln att det måste vara enfärgade kapsyler om man tänker bjuda på öl ur flaska även på dessa mer informella träffar?
macchiato skrev:Gäller den vanliga (och i min mening obegripliga så länge det inte identifierar ölet) regeln att det måste vara enfärgade kapsyler om man tänker bjuda på öl ur flaska även på dessa mer informella träffar?
Denna provning är ju inte "blind" så du kan komma med ölen i vad slags kärl du önskar. Det är ju snarare tvärtom här, då folk säkert vill veta vem som gjort vilken öl så de kan snacka med dig om ölet.
/Calle
- Fredrik Nivert
- SHBF - Bryggkursledare
Glöm inte bryggprotokollet, för det är bra att ha det till hands vid frågor.
Då har jag också anmält mig till min första tävling.
Vad har man givit sig in på? 
Tog mig friheten att lägga upp en aktivitet på facebook:
http://www.facebook.com/event.php?eid=118268198284546
/Peter
Tog mig friheten att lägga upp en aktivitet på facebook:
http://www.facebook.com/event.php?eid=118268198284546
/Peter
En av medlemmarna i hembryggargänget Fear Wolf Brewery:
Blogg
Blogg
macchiato skrev:Gäller den vanliga (och i min mening obegripliga så länge det inte identifierar ölet) regeln att det måste vara enfärgade kapsyler om man tänker bjuda på öl ur flaska även på dessa mer informella träffar?
Lite OT, men vad är det som är obegripligt? Om du markerar dina kapsyler med något för dig unikt tecken så uppstår ju en möjlighet för fusk, i maskopi med någon domare.
Housepainter skrev:Jag kommer! Och jag har med mig öl. Första gången för min del, så lite nervöst är det..
Var det ditt/dina öl vi provade utanför på trappan i fjol? Då har du verkligen ingen anledning att vara nervös.
/Fredrik
ekstedt skrev:Det finns redan ett "officiellt" FB-event:
https://www.facebook.com/event.php?eid=129638713806566
Ok, jag missade det. Sökte på amylase nämligen. Såg inte något om det i tråden heller.
/Peter
En av medlemmarna i hembryggargänget Fear Wolf Brewery:
Blogg
Blogg
-
Housepainter
- Helmaltsbryggare

ekstedt skrev:
Var det ditt/dina öl vi provade utanför på trappan i fjol? Då har du verkligen ingen anledning att vara nervös.
/Fredrik
Ja, det var det. Vi får väl se, nervös är jag. Jag är väldigt självkritisk och är inte riktigt nöjd med någon öl jag gjort än. Men jag har med mig en eller två bryggder så får folket döma. Sen kommer jag ha med mig ett par flaskor av andra för att få feedback.
Det skall bli mycket trevligt med denna träffen!