Knock-on. Kapsylpåsättare någon vet om den fungerar??

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Tombola
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Knock-on. Kapsylpåsättare någon vet om den fungerar??

Inlägg av Tombola »

Är det någon som har testat en Knock-on kapsylpåsättare? Undrar om den fungarar på 50cl flaskor?

http://www.pgw.se/product_info.php?cPat ... cts_id=623

Någon som har testat??
tobbe
Torrhumlare
Torrhumlare

Re: Knock-on. Kapsylpåsättare någon vet om den fungerar??

Inlägg av tobbe »

Jag har en sån men jag har inte testat den på 50 cl flaskor med öl. Men jag testade nu med en 50 cl flaska med vatten och det gick bra. Verkar sitta perfekt. Men jag varnar för att man kan slå sönder flaskor med den. Jag använde min på balkongen direkt på betongen för några år sen och det va ingen bra ide =) Dessutom så bodde jag i lägenhet på den tiden och grannarna va inte skit nöjda när jag dunkade på 72 kapsyler =) Jag använder en annan model nu istället.
Tombola
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Tombola »

Tack för svaret!!! Jag beställer nog en sådann, jag har lite dåligt med plats så hellre att jag slår söder ett par flaskor per bryggning än att fixa plats år en bänkmodell. Tack Tobbe!
gedman
Hembryggarens redaktion

Inlägg av gedman »

Jag kan satsa en back öl på att du kommer att köpa en bänkmodell innan du nått 100 flaskor. Det kanske ser enkelt ut, men efter 20 sneda kapsyler/krossade flaskor/ömma tummar/arga grannar/dåligt kolsyrade öl/andra problem så önskade jag att jag inte snålat på kapsyleringen...
Tombola
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Tombola »

Gedman, du har rätt, använde den på 40 flaskor och knäckte 3st, men det räckte för att vilja köpa en ordentlig...

Jag provade just en öl ur min första sats någonsin och blev nästan tårögd över hur jävla gott det var... En "primeministers pale ale" med extra bitterhumle i. Helt otroligt vad kul att brygga öl. Nu är jag fast.......
Skriv svar