Tomflaskor i gbg - var?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Tomflaskor i gbg - var?
Tjena. Har en APA som jag hade tänkt tappa på flaska inom ett par dagar. Trodde det skulle vara enkelt att få tag i tomflaskor men så var tydligen inte fallet. Har ringt runt till ett gäng matvaruaffärer och restauranger, men ingen av dem ville sälja till mig.
Finns det någon göteborgsbryggare som vet var jag kan köpa mina flaskor? I nödfall får jag väl dra till Ica och köpa lättöl. Har funderat på att höra med något av de lokala bryggerierna, men deras öl verkar bara säljas på 50cl-flaskor och jag vill hellre ha 33cl:are.
Finns det någon göteborgsbryggare som vet var jag kan köpa mina flaskor? I nödfall får jag väl dra till Ica och köpa lättöl. Har funderat på att höra med något av de lokala bryggerierna, men deras öl verkar bara säljas på 50cl-flaskor och jag vill hellre ha 33cl:are.
-
byaregården
- Satsbryggare

- Kontakt:
Re: Tomflaskor i gbg - var?
Kolla med flaskorockburkar.se,det brukar ta 3 dagar med frakt.
Robert på byaregården
Robert på byaregården
När bottenär nådd har man i alla fall fast mark under fötterna!
Jag är själv kock och på vår restaurang gör vi av med hur mycket flaskor som helst. Dom blir bara glad om jag plockar hem. Men jag jobbar ju i Gävle, dom kanske är lite knepigare i Göteborg.
En liten förmån som jag brukar utnyttja på jobbet är att när jag har lugnt så kör jag flaskor i diskmaskinen typ 5 ggr och sen i ugnen med aluminiumfolie över öppningen. På så sätt har jag alltid dessinficerade flaskor hemma=) Min bryggkompis tycker det är jävligt bra, han har alldrig gjort ren en flaska =)
En liten förmån som jag brukar utnyttja på jobbet är att när jag har lugnt så kör jag flaskor i diskmaskinen typ 5 ggr och sen i ugnen med aluminiumfolie över öppningen. På så sätt har jag alltid dessinficerade flaskor hemma=) Min bryggkompis tycker det är jävligt bra, han har alldrig gjort ren en flaska =)
Jag vill inte va nån besserwisser, men ska inte adressen ovanför mitt inlägg vara flaskorburkar.se?
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Hmmm - vi har aldrig ringt runt och frågat utan bara stegat in på Konsum eller ICA och huggit ngn i personalen och
sagt att vi vill köpa tomglas. Det har för det mesta funkat.
sagt att vi vill köpa tomglas. Det har för det mesta funkat.
My hope is hops
- rick.lindqvist
- Vattenbehandlare

- Kontakt:
Hur går det?
Om du inte tappat ännu kanske jag kan bidraga med lite flaskor, beroende på antal....
Om du inte tappat ännu kanske jag kan bidraga med lite flaskor, beroende på antal....
Blev desperat och köpte ett par backar lättöl som jag tömde i en hink. Hann dock inte tappa innan jag drog iväg, men nu har jag i alla fall flaskor så det räcker. Jag får maila flaskorburkar och höra vad de har för priser inför nästa gång jag ska brygga.
Förresten, är det någon som vet om man skulle kunna brygga öl med Falcon Bayerskt 2,1% istället för vatten?
Har nämligen hört att folk har bryggt på allt möjligt flytande.
Förresten, är det någon som vet om man skulle kunna brygga öl med Falcon Bayerskt 2,1% istället för vatten?
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Om du inte absolut måste ha pantflaskor kan du nog få hämta gratis på rätt många pubar som ändå bara slänger dem.
Däremot får du nog boka en dag och tid och se till att vara där då, de har ofta dåligt med plats och vill bli av med flaskorna så snart som möjligt.
När jag drog igång så köpte jag min pant på min lokala ICA-butik, de tittade på mig som om jag var rejält dum i huvet, men var aldrig några problem att få köpa loss några backar.
Däremot får du nog boka en dag och tid och se till att vara där då, de har ofta dåligt med plats och vill bli av med flaskorna så snart som möjligt.
När jag drog igång så köpte jag min pant på min lokala ICA-butik, de tittade på mig som om jag var rejält dum i huvet, men var aldrig några problem att få köpa loss några backar.
På SM i Kalmar hade bröderna Andersson bryggt ReBud, en ale bryggt på amerikanska Budweiser, smakde bra och jag tror de fick en silvermedalj för den.iddqd138 skrev:
Förresten, är det någon som vet om man skulle kunna brygga öl med Falcon Bayerskt 2,1% istället för vatten?Har nämligen hört att folk har bryggt på allt möjligt flytande.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"