Har butiken bra vitsord?

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Användarens profilbild
ErikT
Torrhumlare
Torrhumlare

Har butiken bra vitsord?

Inlägg av ErikT »

:?
Jag har hittat Lund Teknik i Danmark via internet och nu undrar jag om de är seriösa, har de bra vitsord från andra som handlat av dom? :?:
Ni som har erfarenhet av dom, och då speciellt av deras ölbryggningskit Nimbus 270 RS, dela gärna med er av era erfarenheter. Jag tackar för all info om dom. :)
Varje dag är början på en ny möjlighet!
Göran
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Göran »

Torben Lund är en mycket seriös hembryggare som börjat sälja lite utrustning mm. Inget problem att ringa och prata med honom heller ( om man nu förstår språket).

Det bryggsystemet fungerar mycket bra. Väldiggt vanlig bland hembryggare i Danmark.

Tyvär finns det en jättestor mur mellan Danmark och Sverige. Den har rests av postverket i respektive land. Det är mycket billigare att sända ett paket 3500 km från Kirna till Malmö än skicka 3 Km över bron från Köpenhamn. Så din största hinder att köpa av honom kommer att vara portot.
Användarens profilbild
ErikT
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av ErikT »

:D
Tack för svaret.
Jag har varit med om att handla hos en internetbutik och då var det en digitalkamera, butiken hade en fysisk butik vid kungens kurva i stockholm. :?
Men det visade sig att de inte hade varorna hemma och ändå så stod det i varustatus att det fanns hemma. :?:
Jag var så godtrogen att jag betalade direkt via mitt visa-kort, sedan när deras lögn inte gick att dölja längre (utlovad leveranstid 14 dagar men det tog mer än 30 dagar och då annulerades min order.) och tack vare min enträgenhet och hot om att gå till ARN, så backade de. :twisted:
Jag vill ej vara med om en sådan resa igen. :wink:
Varje dag är början på en ny möjlighet!
Användarens profilbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare

Re: Har butiken bra vitsord?

Inlägg av Fredrik Almgren »

ErikT skrev::?
Ni som har erfarenhet av dom, och då speciellt av deras ölbryggningskit Nimbus 270 RS, dela gärna med er av era erfarenheter.
Jag tror nog att det är ett Nimbus 270 som vi köpte från Lund Teknik
och som jag skrev om i en annan post. Jag vet inte om de har bytt ut
kokgrytan men den ser ut att vara likadan.

Det vi kände var att innan vi fick problem med att grytan slog av, smälte
etc så fick vi svar på email. När vi sedan märkte att grytan inte var så bra
och försökte fråga om de hade några tips på hur vi skulle göra för att få den
att fungera på avsett sätt så fick vi inte längre några svar på email. Om vi inte
hade köpt kitet på postorder från Danmark utan från en affär dit vi kunde
gå tillbaka så hade jag nog tagit tillbaka vår Nimbus 270 och reklamerat den
med motiveringen att den inte går att bruka till det den säljs för.
My hope is hops
Användarens profilbild
jrm
Torrhumlare
Torrhumlare
Kontakt:

Inlägg av jrm »

Jag har handlat hos Lund Teknik ett par gånga och håller med Göran. Jag har dock bara handlat hos honom när jag ändå är i Danmark på släktträff då jag tycker portot från Danmark är för dyrt..

Ang. Nibus-systemet har jag ingen erfarenhet, så du får lita på Fredrik, men priset är ju ganska tilltalande för ett komplett bryggverk. Jag har dock en känsla av att det är lite si o så med system som bygger på el-grytor. Det värker vara svårt att hålla koket i dom i allmänhet, så jag har skippat köpa en sån.

Jag har läst på ett danskt forum att Torben Lund ibland är dålig på att svara på email så om det är för att han inte tål att höra när grejar pajer att han slutade svara Fredrik vet jag inte, men eftersom jag pratar danska brukar jag lyfta luren och ringa i stället.
Göran
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Göran »

Ja e-mail är inget bra alternativ. Han sa en gång att han har svårt att hinna med att öppna mailen.
Så ring honom i stället.

På en del av elgrytorna bryter termosäkringen tidigt och termostaten kan vara väldigt induviduell hur den stämer med tempraturen.

Jag använder inte det utan kör med en yttre elektronisk reglering ( fins på humlegården och används till frysen när jag inte brygger)

Med den fungerar grytan utmärkt. Väldigt smidig och platsbesparande.

Grejerna har gått upp väldigt i pris sedan jag fick dom för många år sedan. Men väldigt smidig att använda som sagt. Men fundera på att styra den på ett annat sätt. Så lägg på ca 500:- eller vad styrningen nu kostar på Humlegården. Termosäkringen behöver du väll knapast för det är väll ingen chans att du kommer att koka tort.

Pumpen behöver du nog för den har jag inte sett billigare på annat håll.

Insatsen är en vanlig jäshink som botten är bortskärd på och ditsatt ett rostfritt nät så den kan du kanske fixa till själv. en gryta finns på humlegården så kontrolera priserna med frakt den kan vara billigare totalt där. Kulventil hittar du på biltema.

Hissa insatsen ordnar jag genom att brygga på en inglasad balkong och har en ampelkrok i taket. Där har jag satt ett spänband som jag kan hiva upp insatsen i steg med.

Så du kan köpa delarna från olika håll. Bor man som jag i en lägenhet är det en utmäskt utrustning, med en yttre styrning och bort med inbygda elektroniken.

Och som jag sa, ring i stället för mail.
Skriv svar