Skänk bort ett nummer av Hembryggaren
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Föreningens tidning Hembryggaren kommer i årets tredje nummer att vara ett temanummer omkring blankning av öl. Nu har du som medlem chansen att bjuda en kompis på ett exemplar av nummer tre. Vi har totalt 50 st tidningar som kan ges bort och det är först till kvarnen som gäller. Du ger bort tidningen genom att logga in med medlemsnummer/postnummer, precis som vid ölanmälningarna till SM. Sedan fyller du i din kompis uppgifter i formuläret och lutar dig tillbaka.
http://shbf.eu/bjud
http://shbf.eu/bjud
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
okej,
Finns en kontroll på vad som skrivs in i fältet. Vilka tecken var det som inte fungerade?
2008/10/5 Janne gnoff Berglund <rock_gnoff@hotmail.com (rock_gnoff@hotmail.com)>
Finns en kontroll på vad som skrivs in i fältet. Vilka tecken var det som inte fungerade?
2008/10/5 Janne gnoff Berglund <rock_gnoff@hotmail.com (rock_gnoff@hotmail.com)>
Det var ju inte så otroilgt lätt då det blev några oförklarliga fel om att man inte fick skriva hälsningen som man ville?
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Re: Skänk bort ett nummer av Hembryggaren
Stod inte, bara att det var ett problem, sedan skickades man bort från sidan.
Kan gissa på att det var
:
som inte fungerade?
Kan gissa på att det var
:
som inte fungerade?
Kalle skrev:okej,
2008/10/5 Janne gnoff Berglund <rock_gnoff<-snabela->hotmail.com ([email]rock_gnoff<-snabela->hotmail.com[/email])>Det var ju inte så otroilgt lätt då det blev några oförklarliga fel om att man inte fick skriva hälsningen som man ville?
Det borde fungera. Ska dubbelkolla.
5 okt 2008 kl. 23.01 skrev "Kim" <qunaki@gmail.com (qunaki@gmail.com)>:
5 okt 2008 kl. 23.01 skrev "Kim" <qunaki@gmail.com (qunaki@gmail.com)>:
Troligen åäö dä jag inte skrev in några specialtecken.
Det slutade med en tom ruta för att få iväg det. Sista försöket som heller inte funkade var: "Annat än whiskey"
// Kim
Om du läser detta en gång till har du läst det minst två gånger.
Tror att den nobbar allt annat än bokstäver. När jag skrev med utropstecken fick jag upp ett felmeddelande.
Eftersom jag inte hade koll på mitt medlemsnummer loggade jag in med Marias. Postnummer utan mellanslag funkade. När jag sen prövade med mitt eget medlemsnummer var jag tvungen att skriva postnr med mellanslag.
Edit: Kollade medlemslistan och tror att det beror på hur man skrivit in postnumret. Står det med mellanslag i listan måste man logga in likadant.
Dessutom stod det att jag redan hade bjudit på två nummer, vilket i och för sig var sant men i Marias namn. Misstänker att Kalle ligger bakom????
Eftersom jag inte hade koll på mitt medlemsnummer loggade jag in med Marias. Postnummer utan mellanslag funkade. När jag sen prövade med mitt eget medlemsnummer var jag tvungen att skriva postnr med mellanslag.
Edit: Kollade medlemslistan och tror att det beror på hur man skrivit in postnumret. Står det med mellanslag i listan måste man logga in likadant.
Dessutom stod det att jag redan hade bjudit på två nummer, vilket i och för sig var sant men i Marias namn. Misstänker att Kalle ligger bakom????
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Tittar på problemet just nu. Så snart ska det vara löst...
2008/10/7 Jonas <jonasisnot@home.se (jonasisnot@home.se)>
2008/10/7 Jonas <jonasisnot@home.se (jonasisnot@home.se)>
Tror att den nobbar allt annat än bokstäver.
Eftersom jag inte hade koll på mitt medlemsnummer loggade jag in med Marias. Postnummer utan mellanslag funkade. När jag sen prövade med mitt eget medlemsnummer var jag tvungen att skriva med mellanslag.
Nu Har jag fixat till formuläret. dvs i hälsningsfältet går det nu bra att skriva in å,ä,ö
2008/10/7 Kalle <karl.a.andersson@gmail.com (karl.a.andersson@gmail.com)>
2008/10/7 Kalle <karl.a.andersson@gmail.com (karl.a.andersson@gmail.com)>
Tittar på problemet just nu. Så snart ska det vara löst...
2008/10/7 Jonas jonasisnot<-snabela->home.se ([email]jonasisnot%3C-snabela-%3Ehome.se?subject=&cc=[/email]))>
:
Tror att den nobbar allt annat än bokstäver.
Eftersom jag inte hade koll på mitt medlemsnummer loggade jag in med Marias. Postnummer utan mellanslag funkade. När jag sen prövade med mitt eget medlemsnummer var jag tvungen att skriva med mellanslag.
Då var det åäö som spökade iaf., synd att jag inte kollade det. Nu fick det bli utan meddelande, men skit samma.
Jätteskojigt initiativ, tycker jag (helhäftigt). Fast tycker nog att det skulle vara numret inför SM för att locka till sig några nya själar så de fick prova något nytt och annorlunda.
// Kim
Jätteskojigt initiativ, tycker jag (helhäftigt). Fast tycker nog att det skulle vara numret inför SM för att locka till sig några nya själar så de fick prova något nytt och annorlunda.
// Kim
Snart så är partyt över - äntligen.
- Fredrik Nivert
- SHBF - Bryggkursledare
Vi har inte byggt in någon automatiserad process för detta i formuläret. Det borde dock vara relativt enkelt att följa upp ändå då det rör sig om 50 personer
On Wed, Oct 8, 2008 at 8:08 AM, Fredrik Nivert <fredrik@nivert.se (fredrik@nivert.se)> wrote:
On Wed, Oct 8, 2008 at 8:08 AM, Fredrik Nivert <fredrik@nivert.se (fredrik@nivert.se)> wrote:
Bra idé med bjudnummer!
Kollas nya medlemskap mot de som bjudits på ett nummer? Vore kul att se hur många som hakar på ett medlemskap efter att ha fått ett provex.
Fixar det ikväll... Snart borde vi betat av alla tecken som saknas...
2008/10/9 Jonas <jonasisnot@home.se (jonasisnot@home.se)>
2008/10/9 Jonas <jonasisnot@home.se (jonasisnot@home.se)>
När jag skrev ett utropstecken efter min hälsning blev den nobbad men när jag ändrade till punkt gick det igenom.