Kolsyra, priser
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
- Johan Håkansson
- Vattenbehandlare

- Kontakt:
Kolsyra, priser
Jag fyllde två kolsyretuber idag på Brandab i Kalmar. Jag vet inte om kolsyran var dyr eller billig där. Jag tänkte vi kunda samla lite prisuppgifter från olika ställen runt om i landet i denna tråden, så vet vi hur mycket som är rimligt att betala.
På Brandab betalade jag (utan provtryckning):
15 kg tub 296:- + moms
6 kg tub 160:- + moms
På Brandab betalade jag (utan provtryckning):
15 kg tub 296:- + moms
6 kg tub 160:- + moms
Är fast skumkrona en flytande valuta?
- svensson.lu
- RIMS-byggare

- Kontakt:
- Bosse Bergenståhl
- Vattenbehandlare

- assistredo
- Maltrostare

Är det fråga om bytessystem med flaskor så kanske det känns skönt att de ska vara diskade - hur någon annan hanterat grejerna vet man ju ingenting om. Rent teoretiskt skulle det ju kunna hamna gammalt öl och annat med baksug i en tom flaska. Det där med livsmedelsklassad har ju varit uppe på en annan tråd förut.
Har man en egen flaska i aluminium så är det helt ok enligt min mening att få den fylld på en brandsläckarfirma och inte bekymra sig om livsmedelsklassning. Där jag fyller har de bara en sorts gas och fyller både släckare och till restauranger m fl. De provtrycker också om det behövs och kan också göra rent om man så önskar. Prismässigt verkar det ligga ungefär lika här som på andra brandsläckarföretag. Jag kommer dock inte ihåg exakt.
Em gammal stålflaska blir nog med tiden korroderad invändigt och kan behövas rengöras. Jag hade min gamla ståldito i över tjugo år innan jag bytte och gjorde dock aldrig den ren eller frågade om gasen var livsmedelsklassad. Huruvida jag hade varit en annan person fysiskt eller mentalt om jag gjort det kan jag dock inte avgöra själv.
Har man en egen flaska i aluminium så är det helt ok enligt min mening att få den fylld på en brandsläckarfirma och inte bekymra sig om livsmedelsklassning. Där jag fyller har de bara en sorts gas och fyller både släckare och till restauranger m fl. De provtrycker också om det behövs och kan också göra rent om man så önskar. Prismässigt verkar det ligga ungefär lika här som på andra brandsläckarföretag. Jag kommer dock inte ihåg exakt.
Em gammal stålflaska blir nog med tiden korroderad invändigt och kan behövas rengöras. Jag hade min gamla ståldito i över tjugo år innan jag bytte och gjorde dock aldrig den ren eller frågade om gasen var livsmedelsklassad. Huruvida jag hade varit en annan person fysiskt eller mentalt om jag gjort det kan jag dock inte avgöra själv.
Björn Petersson
- Fredrik Nivert
- SHBF - Bryggkursledare
- svensson.lu
- RIMS-byggare

- Kontakt:
Presto SydbrandBosse Bergenståhl skrev:Vilken brandfirma i Lund/Malmö fyller tomma flaskor?
http://www.presto.se/2008/via_ort/prodc ... rodcity=29
Jag brukar passa på när Henrik är uppe på jobbet i andra brandsläckarärenden.
-
Staffan Ulfberg
- Helmaltsbryggare

- Kontakt:
- tio Pepe
- Vattenbehandlare

Var ligger det? Jag letade efter dem på Gula Sidorna och med Google, men hittade inte. Eller heter de egentligen Södertörns Brandtjänst?Staffan Ulfberg skrev:Jag fyllde några blandade typer av tuber idag på Södertörns Brandservice.
Säljer de begagnade tuber?
tio Pepe
---------------
Allting har sin tid, utom ölen som har två.
---------------
Allting har sin tid, utom ölen som har två.
-
Staffan Ulfberg
- Helmaltsbryggare

- Kontakt:
Brandkåren i Nyköping ville ha 375:- för att fylla en 3-kilos redan för sju år sedan, så det gick bort. Istället har jag passat på att svänga in till Södertörns Brandtjänst i Tumba när jag har åkt förbi.
Någon som vet var man kan få en tub provtryckt nu för tiden? Arnold i Tumba slutade med det för flera år sedan, sen slutade han själv och flyttade till Småland, men firman finns fortfarande och fyller på godkända tuber. Fick betala 300:- för en 10 kgs och en 3,75 kgs senast.
Någon som vet var man kan få en tub provtryckt nu för tiden? Arnold i Tumba slutade med det för flera år sedan, sen slutade han själv och flyttade till Småland, men firman finns fortfarande och fyller på godkända tuber. Fick betala 300:- för en 10 kgs och en 3,75 kgs senast.
Senast redigerad av Jonas den lördag 2008-11-22 14:14, redigerad totalt 1 gång.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"