Inlämning till Folkets val

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2008 i Lövstabruk

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Inlämning till Folkets val

Inläggav Perry » onsdag 2008-04-02 22:13

Hej

Vi är ett gäng Värmläningar som tänkte delta i Folkets Val med ett antal brygder, kan bli 5-8 stycken om dom fortfarande smakar bra när vi närmar oss SM dagen. Vi kommer bara att ställa upp i Folkets Val.

När jag läser regelverket i tidningen och på shbf.se så blir jag lite förvirrad, På en del ställen så står det att anmälan till Folkets val sker vid webbregistreringen, där man håller exstra öppet för sen registrering (jättebra). På nästa sida står det att bryggaren SKALL skicka in ett fullständigt bryggprotokoll till en adress. På samma ställe står det att anmälan till Folkets val måste vara SHBF tillhanda senast sista datum för inlämning, som jag tolkar till 10 april. Skulle uppskatta om någon vill förklara hur det förhåller sig.

Hur är det med medlemskap och registrering till Folkets Val? Måste bryggaren som registrerar ett öl via webben vara medlem i SHBF? En del av våra medlemar är inte medlem i SHBF. Skulle man inte kunna maila en anmälan med bryggprotokoll till en lämplig adress för dom som inte är medlem i SHBF?

/p
Perry
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: onsdag 2006-11-29 00:28
Ort: Karlstad

Re: Inlämning till Folkets val

Inläggav Johan Håkansson » torsdag 2008-04-03 22:46

Såg att ingen svarat dig Perry. Jag har inte full koll på reglerna, men det känns som om regel 8 i SM-reglerna i Folkets val inte har hängt med i svängarna. Jag tror att webregistrering stänger, men sedan öppnar igen nån vecka innan tävlingen, för att åter stänga i så god tid innan SM att tryckningen av programbladen inte äventyras. Kan kanske vara tisdag eller onsdag innan SM.

Icke medlemmar får tävla mot en något högre anmälningsavgift i domartävlingen. Folkets val-tävlande brukar ju innebära fri entré för SHBF-medlemmar, men i år har ju alla, inkl allmänheten fri entré. Inte minst måste det gälla folk som har med sig öl ;-). Så det är säkert bara att skicka ett mejl som inkluderar ett bryggprotokoll till SHBF för att anmäla FV-öl för icke SHBF-medlemmar. Detta bör ju göras innan webregistringen stänger andra gången. Begär bekräftelse på mejlet.

DK & Styrelsen, rätta mig gärna om jag har fel.
/Johan, redaktionen
Är fast skumkrona en flytande valuta?
Användarvisningsbild
Johan Håkansson
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 352
Blev medlem: måndag 2006-10-23 15:40
Ort: Kalmar

Inläggav Fredrik Almgren » tisdag 2008-04-08 14:53

Vi har sagt att de icke-medlemmar som vill tävla skall maila till info-adressen
för att få ett fiktivt medlemsnummer. Med detta kan de sedan gå in och
registrera öl via webben. Detta gäller både för domartävlingen och
folkets val.
My hope is hops
Användarvisningsbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1408
Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
Ort: Stockholm, Årsta

Inläggav Perry » tisdag 2008-04-08 21:51

Låter som en bra och relativt smidig lösning, tack för det.

/p
Perry
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 58
Blev medlem: onsdag 2006-11-29 00:28
Ort: Karlstad


Återgå till SM 2008

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster