Första skörden!
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Bosse Dalenius
- Torrhumlare

Första skörden!
Hej alla, jag har precis skördat min humle för första gången vilket är jättekul men en hel del kottar har lite bruna flikar fläckar och så ... Är det nått problem med det ?? 
Re: Första skörden!
Grattis! Vilken sort har du?
Lite brunt prassel gör ingenting. Nästan tvärt om, då vet man att dethar mgnat därinne.
Trsta att ta en sån där kotte med bruna fläckar, och riv upp den i halvor. Då ska det vara klibbigt i mitten, och det ska vara gult frömjöl väl synligt.
Lite brunt prassel gör ingenting. Nästan tvärt om, då vet man att dethar mgnat därinne.
Trsta att ta en sån där kotte med bruna fläckar, och riv upp den i halvor. Då ska det vara klibbigt i mitten, och det ska vara gult frömjöl väl synligt.
//Perwaste
-
Bosse Dalenius
- Torrhumlare

Re: Första skörden!
Hej och Tack! Ok, det låter bra. Jag har två Centennial och två Chinook som den IPA älskare jag är ...Perwaste skrev:Grattis! Vilken sort har du?