Kjell & CO induktionsplatta

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Användarens profilbild
JW Bottomtooth III
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 41
Blev medlem: torsdag 2015-03-19 17:04

Kjell & CO induktionsplatta

Inlägg av JW Bottomtooth III »

Ser att många använder en induktionsplatta från Kjell & CO när jag kollar gamla trådar.

Är det denna som avses? : https://www.kjell.com/se/produkter/hem- ... 0-w-p49172

Hade tänkt använda med 25L Biltemagryta.
Djonk
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1295
Blev medlem: söndag 2018-01-21 00:55
Ort: Stockholm

Re: Kjell & CO induktionsplatta

Inlägg av Djonk »

Det där är en nyare modell. Jag har använt biltemagrytan med den gamla och en från lidl. Båda fungerade någotsånär, i alla fall med tillräckligt full gryta.. Men i längden är det lönt att köpa en bättre gryta om du vill använda induktion.
Användarens profilbild
JW Bottomtooth III
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 41
Blev medlem: torsdag 2015-03-19 17:04

Re: Kjell & CO induktionsplatta

Inlägg av JW Bottomtooth III »

Prövade den med biltemagrytan igår, testade bara med 8l vatten men den klarade av att koka upp det i alla fall, tog typ 40min med locket på. Ska pröva igen i veckan/kommande helg med 15l samt isolera grytan med liggunderlag.
Perwaste
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 341
Blev medlem: tisdag 2016-09-20 19:50

Re: Kjell & CO induktionsplatta

Inlägg av Perwaste »

Innan jag skaffade mitt bryggverk körde jag med 25 l Biltema samt Kjelles induktion.

Det gick utmärkt, liksom med 36 l Patina. men den senare tog mer tid, så där hade det nog lönat sig med en annan platta.
//Perwaste
Skriv svar