Ser att många använder en induktionsplatta från Kjell & CO när jag kollar gamla trådar.
Är det denna som avses? : https://www.kjell.com/se/produkter/hem- ... 0-w-p49172
Hade tänkt använda med 25L Biltemagryta.
Kjell & CO induktionsplatta
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
- JW Bottomtooth III
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 41
- Blev medlem: torsdag 2015-03-19 17:04
Re: Kjell & CO induktionsplatta
Det där är en nyare modell. Jag har använt biltemagrytan med den gamla och en från lidl. Båda fungerade någotsånär, i alla fall med tillräckligt full gryta.. Men i längden är det lönt att köpa en bättre gryta om du vill använda induktion.
- JW Bottomtooth III
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 41
- Blev medlem: torsdag 2015-03-19 17:04
Re: Kjell & CO induktionsplatta
Prövade den med biltemagrytan igår, testade bara med 8l vatten men den klarade av att koka upp det i alla fall, tog typ 40min med locket på. Ska pröva igen i veckan/kommande helg med 15l samt isolera grytan med liggunderlag.
Re: Kjell & CO induktionsplatta
Innan jag skaffade mitt bryggverk körde jag med 25 l Biltema samt Kjelles induktion.
Det gick utmärkt, liksom med 36 l Patina. men den senare tog mer tid, så där hade det nog lönat sig med en annan platta.
Det gick utmärkt, liksom med 36 l Patina. men den senare tog mer tid, så där hade det nog lönat sig med en annan platta.
//Perwaste