Halloj,
Jag ska brygga med en polare som aldrig bryggt förut och hans favvo öl e Zlatopramen Half n half.
Letat lite men inte lyckats hitta nån bra klon.
Nån som råkar ha ett recept?
Alternativ 2: känner du till nåt snarlikt recept?
Tack på förhand ...
PS/Edit: har en grainfather så gärna recept från deras community
Zlatopramen Half n half
Kategorin för allt relaterat till sk. kloner, det vill säga hembryggarvarianter av kommersiellt producerade öl.
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
gorantornqvist
- Nybryggare

- Inlägg: 1
- Blev medlem: söndag 2020-11-29 19:18
Hoppa till
- Föreningen SHBF
- ↳ Föreningen och dess aktiviteter - träffar, tävlingar, tidning etc
- ↳ SM 2023
- ↳ Tidigare SM
- ↳ SM 2020
- ↳ SM 2019
- ↳ SM 2018
- ↳ SM 2017
- ↳ SM 2016
- ↳ SM 2015
- ↳ SM 2014
- ↳ SM 2013
- ↳ SM 2012
- ↳ SM 2011
- ↳ SM 2010
- ↳ SM 2009
- ↳ SM 2008
- ↳ SM 2007
- ↳ Forumet
- ↳ Bryggarearkivet
- ↳ Regionala forum
- ↳ Blekinge
- ↳ Dalarna
- ↳ Gävleborg
- ↳ Göteborg
- ↳ Halland
- ↳ Jämtland
- ↳ Jönköpings län
- ↳ Kronoberg
- ↳ Norrland
- ↳ Närke-Västmanland
- ↳ Skaraborg
- ↳ Skåne
- ↳ Stockholm
- ↳ Södermanland
- ↳ Värmland
- ↳ Ångermanland med Höga kusten
- ↳ Östergötland
- ↳ Gotland
- ↳ Västernorrland
- Ölbryggning
- ↳ Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- ↳ BIAB
- ↳ Recepthjälp
- ↳ Klonrecept
- ↳ Bryggprogram
- ↳ Kultivering
- ↳ Utrustning, byggtips och mekande
- ↳ Braumeister
- ↳ Camurri
- ↳ Grainfather
- ↳ Bulldog och Coobra
- ↳ Brewtools
- ↳ Nybryggarhjälp
- ↳ Sveriges Bryggradio (2010-2013)
- Bryggerier, pubar, öl, annonser och annat
- ↳ Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar
- ↳ Köpes, säljes, skänkes, efterfrågas och bytes
- ↳ YouTube-videor
- ↳ Allmänt snack
- ↳ Mjöd, Cider, Sahti och mer