Du har rätt i att det finns en brandrisk. Likaså att ha levande ljus inne, fritera i kastrull etc.
Har man brännaren på behörigt avstånd från brännbart material, är generellt försiktig samt har en brandsläckare redo i säkerhetsskull skulle jag säga att risken är minimal.
Men såklart är det förbjudet hos förening eller hyresvärd så är det ju en annan femma.
Värmekälla
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
- JW Bottomtooth III
- Helmaltsbryggare

-
Comforting
- Delmäskare

Re: Värmekälla
Nä, gasol får jag inte ha. Tyvärr.
Får testa lite. Tror nog att jag kan få rullande kok med värmekällorna jag länkade ovan. Kör de på olika säkringar bara.
Återkommer med resultat.
Får testa lite. Tror nog att jag kan få rullande kok med värmekällorna jag länkade ovan. Kör de på olika säkringar bara.
Återkommer med resultat.
- assistredo
- Maltrostare

Re: Värmekälla
Varför inte kolla upp tipset du fick från "skyking" ovan d.v.s. om att möjligen koppla in på spisuttaget med adapter. I de flesta någorlunda moderna bostäder finns finns ett s.k. Perilex-uttag med trefas - alltså 3x16A. Adaptern i länken hade där alltså tre enfas uttag på vardera 16A. En nackdel kan där vara att man inte kan ha spisen inkopplad samtidigt. Själv har jag en egenbyggd adapter så att jag kan ha spisen inkopplad tillsammans med bryggverket (på 3300W).
Björn Petersson