Coobra CB3 V4

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

bonemala
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 10
Blev medlem: måndag 2018-04-02 14:08

Coobra CB3 V4

Inlägg av bonemala »

Har köpt ett bryggverk Cobra CB3 V4 och undrar om det är något särskilt
att tänka på vid bryggning?
Har bryggt Biab innan.
Lite sent att fråga nu men bättre sent än aldrig.
Mikael.
Djonk
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1295
Blev medlem: söndag 2018-01-21 00:55
Ort: Stockholm

Re: Coobra CB3 V4

Inlägg av Djonk »

Du kan behöva krossa malten grövre och/eller ha i t.ex. risskal, speciellt om du mäskar annat än kornmalt, för att undvika stopp.
bonemala
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 10
Blev medlem: måndag 2018-04-02 14:08

Re: Coobra CB3 V4

Inlägg av bonemala »

Då jag köper färdig mald malt undrar jag om det går beställa olika grovlek
på malten?
Annars får det bli risskal, vill ju inte behöva rengöra pumpen mitt i mäskningen.
Djonk
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1295
Blev medlem: söndag 2018-01-21 00:55
Ort: Stockholm

Re: Coobra CB3 V4

Inlägg av Djonk »

De försöker nog krossa malten tillräckligt grovt där du köper den, kanske inte behövs extra skal så länge du inte brygger t.ex. veteöl.
christoffergbg
Nybryggare
Nybryggare
Inlägg: 2
Blev medlem: måndag 2020-03-02 10:00

Re: Coobra CB3 V4

Inlägg av christoffergbg »

Hur är bryggverket? Kollat en del på Coobran nämligen!

/Christoffer
bonemala
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 10
Blev medlem: måndag 2018-04-02 14:08

Re: Coobra CB3 V4

Inlägg av bonemala »

Har inte provat än men det verkar robust
Skriv svar