Har köpt ett bryggverk Cobra CB3 V4 och undrar om det är något särskilt
att tänka på vid bryggning?
Har bryggt Biab innan.
Lite sent att fråga nu men bättre sent än aldrig.
Mikael.
Coobra CB3 V4
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Coobra CB3 V4
Du kan behöva krossa malten grövre och/eller ha i t.ex. risskal, speciellt om du mäskar annat än kornmalt, för att undvika stopp.
Re: Coobra CB3 V4
Då jag köper färdig mald malt undrar jag om det går beställa olika grovlek
på malten?
Annars får det bli risskal, vill ju inte behöva rengöra pumpen mitt i mäskningen.
på malten?
Annars får det bli risskal, vill ju inte behöva rengöra pumpen mitt i mäskningen.
Re: Coobra CB3 V4
De försöker nog krossa malten tillräckligt grovt där du köper den, kanske inte behövs extra skal så länge du inte brygger t.ex. veteöl.
-
christoffergbg
- Nybryggare

- Inlägg: 2
- Blev medlem: måndag 2020-03-02 10:00
Re: Coobra CB3 V4
Hur är bryggverket? Kollat en del på Coobran nämligen!
/Christoffer
/Christoffer
Re: Coobra CB3 V4
Har inte provat än men det verkar robust