Dåligt öl från svenska småbryggerier

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Re: Dåligt öl från svenska småbryggerier

Inläggav aaamx » torsdag 2015-06-18 19:33

Janne gnoff Berglund skrev:Infekterade öl lämnar jag tillbaka, öl som är drickbara men bara rent dåligt utförda vaskar jag.
Köpte nyligen hem ett öl var från 15 olika nya svenska bryggerier som jag inte tidigare provat, inget var infekterat, men vaskade 13 och drack upp 2.


This is bloody scary! Doesn't Systemet make taste tests anymore? They used to. I do remember that not that long ago there was talk about the local Systemet had to carry any local beer that came in through the door. Don't know what their policy is today.

But to make sure to end on a high note, I just picked up a few Saison Dupont (750) at my local Systemet and so glad that they have started carrying it.
Cheers to Midsommar!
aaamx
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 6
Blev medlem: onsdag 2014-11-26 16:43

Re: Dåligt öl från svenska småbryggerier

Inläggav Olsvamlarn » måndag 2015-06-22 07:29

Jag har varit med på Systembolagets skribentprovningar och då har de sagt att de lagt ribban väldigt lågt. De har inte velat fälla några lokala bryggerier, men samtidigt informerat bryggerierna om produkten är undermålig. vissa har valt att då dra tillbaka ölen och andra har valt att sälja ändå. Vi provade sen nyheterna i TSLS och ja... nivån var extremt låg tror en av ölen gick att dricka (men inte var särskilt bra), några var snedjästa, någon gusher, någon syrlig o.s.v.
Ölsvammel - www.beerdrivel.se
Olsvamlarn
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 371
Blev medlem: onsdag 2009-04-01 20:03

Re: Dåligt öl från svenska småbryggerier

Inläggav LagerKing » måndag 2015-06-22 12:00

Det är väl som det är i alla nya branscher?
Det behövs en initial bredd för att kunna låta ganska många se att det finns möjligheter att bedriva verksamhet/företag och sedan så kommer det helt naturligt att bli några kvar som klarar av att uppfylla de kundkrav som finns.
LagerKing
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 102
Blev medlem: tisdag 2012-09-18 17:23
Ort: Kalmar

Re: Dåligt öl från svenska småbryggerier

Inläggav Janne J » måndag 2015-06-22 18:37

Det krävs nog också att bryggerierna har lite självkritik som t ex Ahle som aldrig släppte sitt påsköl på marknaden. Det är det nog ett par till som borde gjort om dom smakat på resultatet ;-)
Användarvisningsbild
Janne J
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 1
Blev medlem: söndag 2015-06-21 18:47

Föregående

Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron