Eskilstuna Ölkultur - en höjdarfinal

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Eskilstuna Ölkultur - en höjdarfinal

Inläggav Kim » tisdag 2013-05-21 22:48

Precis hemkommen efter en ny resa till Eskilstuna, förra gången var ju SM för knappt en månad sedan.

Kom till Eskilstuna på söndagskvällen och jag visste ju att de bara hade öppet på medlemspuben på fredagar och lördagar. Men efter incheckning på hotellet så hade jag ju ändå inte så mycket att göra så jag gick en sväng neråt vattnet och Munktellarenan. Tänkte jag går förbi bryggpuben för att se hur det ser ut i området.
Döm om min förvåning när det stod "idag extra öppet" och dörren stod på glänt. Jag gick in och tackade för att de öppnat speciellt för mig nu när jag kom :-)

De hade så sent som på lördagskvällen bestämt att de skulle ha extra öppet på grund av hockeyn. Så vi blev iaf. en tio pers (med personal) som kollade när Sverige trycktes till i början av Schweizarna, men snart tog över hela matchen. Med ett par provbrickor så gick jag igenom de brygder som inte var slut. Bäst var Dubbelbocken, Citra och Black Ipa.
Inte för att jag är så mycket för sport i tv, men denna gången var jag glad att det var hockeyfinal.
(Dagen efter var jag på besök på Systemet där än fler brygder fanns till försäljning)

När matchen var slut så gick jag och Anders en sväng ner i källaren och tittade på deras nyinköpta fyllningsstation och de nya 2000l cylinderkoniska jäskärlen där det bubblade frenetiskt från två av de nya kärlen (det sista kärlet lär också bubbla för fullt just nu), det var deras premiärjäsning på dessa. Jag tackar för deras gästfrihet, trevlig stund, rundvisningen och informationen i ren allmänhet.


Lycka till - önskar.
// Kim
Snart så är partyt över - äntligen.
Användarvisningsbild
Kim
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 395
Blev medlem: tisdag 2006-10-24 16:55
Ort: Sölvesborg

Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

cron