Öppet brygghus onsdag 18 juli - Ölets dag!

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Öppet brygghus onsdag 18 juli - Ölets dag!

Inläggav Jessica » tisdag 2012-07-17 15:43

Hej
Passa på och besök ett bryggeri. Ett flertal av medlemmarna i Sveriges Bryggerier håller öppet hus i morgon onsdag. Självklart kommer vi på S:t Eriks Bryggeri och Sigtuna Brygghus att hålla öppet mellan 13 och 16.

Adress till oss: Pionjärvägen 2, Arlandstad. Bästa sättet att ta sig dit är pendeltåget till Märsta sedan buss 571 till Pionjärvägen i Arlandastad, (10 min). Bryggeriet ligger mitt emot busshållplatsen. Öl och bilkörning hör inte ihop och på bussen/tåget träffar man flera likasinnade :)

Är du inte i Stockholm så finns det andra intressanta bryggerier som har öppet också. Kolla på:
http://sverigesbryggerier.se/2012/07/ol ... pa-onsdag/

I år är första året men det är meningen att så många som möjligt av bryggerierna skall hålla öppet tredje onsdagen i juli varje år. För att skojjatill det ytterligare har fyra bryggare på bryggeriet (jag, Emil, Kalle och Mattias) gjort upp i en intern tävling om vem som fick brygga årets "Öletsdagöl". Emil vann blindprovningen med en Doppel Weizenbock. Den kommer att finnas för provsmakning på bryggeriet + ett antal pubar from i morgon. I samband med detta så har Galatea tillsammans med S:t Eriks Bryggeri och Sigtuna Brygghus instiftat ett stipendium på 35.000kr som skall delas ut årligen till Årets ölperson.
I'm a hop hearted woman
Användarvisningsbild
Jessica
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 112
Blev medlem: torsdag 2006-10-26 16:35
Ort: Stockholm, Södermalm

Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster