Var är apan?

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Var är apan?

Inläggav bosse » tisdag 2006-10-31 01:00

Hej.

Senaste nummret av Hembryggaren dök ju upp idag och där står det intressanta grejer.
Ytterligare en hembryggare har fått möjligheten att brygga en komersiell öl. Enligt artikeln
borde ölen finnas ute på väl valda pubar sen ett litet tag. Stämmer det? Eller kommer den
snart? Vilka pubar kommer att ha den? Jag vill gå dit och prova.

/ Bosse
Användarvisningsbild
bosse
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 106
Blev medlem: fredag 2006-11-10 20:00
Ort: Stockholm, Tensta

Var är apan?

Inläggav Johan Håkansson » tisdag 2006-10-31 01:00

Hej Bosse!

På hembryggareföreningens webbplats www.shbf.se står att läsa att APA:n släpps onsdagen 1/11 på Rovers i Göteborg. Säkert uppdateras detta vartefter fler pubbar tar in ölen.

/Johan


Hej.

Senaste nummret av Hembryggaren dök ju upp idag och där står det intressanta grejer.
Ytterligare en hembryggare har fått möjligheten att brygga en komersiell öl. Enligt artikeln
borde ölen finnas ute på väl valda pubar sen ett litet tag. Stämmer det? Eller kommer den
snart? Vilka pubar kommer att ha den? Jag vill gå dit och prova.

/ Bosse
Är fast skumkrona en flytande valuta?
Användarvisningsbild
Johan Håkansson
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 352
Blev medlem: måndag 2006-10-23 15:40
Ort: Kalmar

Var är apan?

Inläggav bosse » tisdag 2006-10-31 01:00

Hej Bosse!

På hembryggareföreningens webbplats www.shbf.se står att läsa att APA:n släpps onsdagen 1/11 på > > >Rovers i Göteborg. Säkert uppdateras detta vartefter fler pubbar tar in ölen.

Härligt. Det dök upp under kvällen misstänker jag.I artikeln står det att Glenfiddich Warehouse no 68
i Stockholm ska ta in den men det står inte på webben. Ska det tolkas som att GW68 inte tar in ölen
eller att allt inte står på webben?

/ Bosse
Användarvisningsbild
bosse
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 106
Blev medlem: fredag 2006-11-10 20:00
Ort: Stockholm, Tensta

Var är apan?

Inläggav Johan Håkansson » onsdag 2006-11-01 01:00

Hej!

Bryggaren Jan 'gnoff' Berglund säger att The Rover får 5 fat idag.
Bishops Arms Avenyn Göteborg har beställt 4 fat. Bishops Arms Malmö får 2 fat. Akkurat och GW68 har bett om den och kommer troligen att få den, när Dugge kan lösa leveranser.

Härligt. Det dök upp under kvällen misstänker jag.I artikeln står det att Glenfiddich Warehouse no 68
i Stockholm ska ta in den men det står inte på webben. Ska det tolkas som att GW68 inte tar in ölen
eller att allt inte står på webben?

/ Bosse
Är fast skumkrona en flytande valuta?
Användarvisningsbild
Johan Håkansson
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 352
Blev medlem: måndag 2006-10-23 15:40
Ort: Kalmar

Var är apan?

Inläggav bosse » onsdag 2006-11-01 01:00

Hej!

Bryggaren Jan 'gnoff' Berglund säger att The Rover får 5 fat idag.
Bishops Arms Avenyn Göteborg har beställt 4 fat. Bishops Arms Malmö får 2 fat.
Akkurat och GW68 har bett om den och kommer troligen att få den, när Dugge
kan lösa leveranser.

Trevligt. Då är det bara att vänta då.

Jag kom att tänka på en sak. Vore det inte trevligt om SHBF kunde få lite
reklam i sådana här fall då det vankas hembryggt på krogen? Ok, inte äkta
hembryggt men djävligt nära.

Ett skyltställ
(http://www.quill.se/SWE/images/products ... _1_std.jpg, vänstra)
på bardisken med information om att ölet XXX är ett hembryggt öl och att du
på ett enkelt sätt kan lära dig brygga öl hemma i köket, för mer information se
webben. Kanske ihopkopplat med ett visitkortsställ.

Det är visserligen upp till den enskilda krogen men de som kan tänka sig ta
in våra öl borde inte vara svårövertalade.

/ Bosse
Användarvisningsbild
bosse
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 106
Blev medlem: fredag 2006-11-10 20:00
Ort: Stockholm, Tensta

Var är apan?

Inläggav dan » onsdag 2006-11-01 01:00

Hej

Den information som meddelas föreningen (infoPÅshbfPUNKTse) kan vi lägga upp på hemsidan. Så om någon berättar när APA:n serveras på respektive Pub, kan vi lägga in detta. På samma sätt behöver vi också veta om den tar slut.

Vi har för avsikt att informera om så mycket hembryggarsmaker som möjligt. Hur den smakar föreslår jag att de som smakat rapporterar in här på Bryggaren.

Ni som inte fick medlemsbrevet via mail för några veckor sedan har antingen fel rapporterad mailadress eller ingen adress angiven alls i Shbf:s medlemsregister.

Tror personligen att det är en jättebra idé med information om ölet och SHBF på respektive pub. Jag tror att vi behöver knyta starkare band mellan Sveriges kvalitativa pubbar och bryggerier.

Jag föreslår därför att ni bokar in er som kontaktperson för en eller två av de bästa pubar/bryggerierna i ert närområde och meddelar detta till mig (infoPÅshbfPUNKTse) så bygger vi snabbt upp ett kontaktnät. Genom detta kontaktnät kan vi sedan hjälpas åt att informera företagen kunder och höja konsumenternas krav på god öl.

MVH
\|/
\|/ Dan Nilsson
\|/ Ordförande
[|] Svenska Hembryggareföreningen
dan
 

Var är apan?

Inläggav peter.z.hogstrom » tisdag 2006-11-14 01:00

Hur god som helst. Den som bor i stockholm bör rusa till GW68 för dom fick bara två fat. I lördags flödade det en strid ström ur just denna kran så jag gissar att faten är slut innan veckan är det!

Skål för mer bortabrygda hembrygder på krogen,

Peter

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: danPÅsylogPUNKTse [mailto:danPÅsylogPUNKTse]
Skickat: den 1 november 2006 11:03
Till: Prenumeranter_BryggarenPÅmollehemPUNKTse
Ämne: [Bryggaren] Re:Re:Re:Re:Re:Var är apan?


Hej

Den information som meddelas föreningen (infoPÅshbfPUNKTse) kan vi lägga upp på hemsidan. Så om någon berättar när APA:n serveras på respektive Pub, kan vi lägga in detta. På samma sätt behöver vi också veta om den tar slut.

Vi har för avsikt att informera om så mycket hembryggarsmaker som möjligt. Hur den smakar föreslår jag att de som smakat rapporterar in här på Bryggaren.

Ni som inte fick medlemsbrevet via mail för några veckor sedan har antingen fel rapporterad mailadress eller ingen adress angiven alls i Shbf:s medlemsregister.

Tror personligen att det är en jättebra idé med information om ölet och SHBF på respektive pub. Jag tror att vi behöver knyta starkare band mellan Sveriges kvalitativa pubbar och bryggerier.

Jag föreslår därför att ni bokar in er som kontaktperson för en eller två av de bästa pubar/bryggerierna i ert närområde och meddelar detta till mig (infoPÅshbfPUNKTse) så bygger vi snabbt upp ett kontaktnät. Genom detta kontaktnät kan vi sedan hjälpas åt att informera företagen kunder och höja konsumenternas krav på god öl.

MVH
\|/
\|/ Dan Nilsson
\|/ Ordförande
[|] Svenska Hembryggareföreningen
peter.z.hogstrom
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 68
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:51

Var är apan?

Inläggav jonash » tisdag 2006-11-14 01:00

Jag var på Bishops Arms på Avenyn i Gbg i lördags. Då fanns den där, så
den finns väl antagligen på V. Hamngatan också.
Däremot såg jag ingen "reklam" för den, mer än i ölmenyn. Det var iofs
mycket folk, så jag kanske missade det. Sedan hade jag nya glasögon för
dagen också... :)

Jag har aldrig druckit nån apa innan, så jag säger inget om den, innan
jag druckit nån annan....

Jonas


HogstromPeterZ skrev:
*** Brev nr. 12517 till Bryggaren skickat av "Hogstrom Peter Z" <PeterPUNKTZPUNKTHogstromPÅfortumPUNKTcom> ***


Brev till Bryggaren: bryggarenPÅmollehemPUNKTse <<<
hantera kontot: http://www.mollehem.se/bryggaren.html <<<


Hur god som helst. Den som bor i stockholm bör rusa till GW68 för dom fick bara två fat. I lördags flödade det en strid ström ur just denna kran så jag gissar att faten är slut innan veckan är det!

Skål för mer bortabrygda hembrygder på krogen,

Peter

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: danPÅsylogPUNKTse [mailto:danPÅsylogPUNKTse]
Skickat: den 1 november 2006 11:03
Till: Prenumeranter_BryggarenPÅmollehemPUNKTse
Ämne: [Bryggaren] Re:Re:Re:Re:Re:Var är apan?


*** Brev nr. 12509 till Bryggaren skickat av danPÅsylogPUNKTse ***


Brev till Bryggaren: bryggarenPÅmollehemPUNKTse <<<
hantera kontot: http://www.mollehem.se/bryggaren.html <<<



Hej

Den information som meddelas föreningen (infoPÅshbfPUNKTse) kan vi lägga upp på hemsidan. Så om någon berättar när APA:n serveras på respektive Pub, kan vi lägga in detta. På samma sätt behöver vi också veta om den tar slut.

Vi har för avsikt att informera om så mycket hembryggarsmaker som möjligt. Hur den smakar föreslår jag att de som smakat rapporterar in här på Bryggaren.

Ni som inte fick medlemsbrevet via mail för några veckor sedan har antingen fel rapporterad mailadress eller ingen adress angiven alls i Shbf:s medlemsregister.

Tror personligen att det är en jättebra idé med information om ölet och SHBF på respektive pub. Jag tror att vi behöver knyta starkare band mellan Sveriges kvalitativa pubbar och bryggerier.

Jag föreslår därför att ni bokar in er som kontaktperson för en eller två av de bästa pubar/bryggerierna i ert närområde och meddelar detta till mig (infoPÅshbfPUNKTse) så bygger vi snabbt upp ett kontaktnät. Genom detta kontaktnät kan vi sedan hjälpas åt att informera företagen kunder och höja konsumenternas krav på god öl.

MVH
\|/
\|/ Dan Nilsson
\|/ Ordförande
[|] Svenska Hembryggareföreningen
jonash
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 12
Blev medlem: fredag 2007-01-05 09:24
Ort: Partille


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron