Pubar i Glasgow

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Pubar i Glasgow

Inläggav Jonas » torsdag 2006-10-26 17:03

Jag skulle behöva några förslag på BRA pubar i Glasgow. Har för mig att Danne skrev på Bryggaren om några stycken men på sökfunktionen där kommer jag inte ens in så jag försöker här istället.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Användarvisningsbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare
 
Inlägg: 390
Blev medlem: måndag 2006-10-23 16:25
Ort: Nyköping

Inläggav Dan Nilsson » torsdag 2006-10-26 18:18

Visst gjorde jag det. Här kommer några av de bästa jag kommer ihåg i bästhetsordning eller något sådant. Först en sida där jag frächade upp minnet: http://ppewww.ph.gla.ac.uk/ICHEP/pub/pub.html

Three Judges, 141 Dumbarton Road.
Nio Real Ale som byts ut hela tiden. Genuint hak för människor som vågar vägra TV. Glöm inte att ta med två pintar hem till hotellet i en gullig papplåda, funkar även efter de ringt i klockan.

Babbity Bowster, 16 Blackfriars Street (off High Street)
Äldsta pubben tror jag. Riktigt insutten och prisvärd bra mat.

Counting House. George Square.
Stor kedja, mycket oväsen, men flera överraskande tappar. Risk att man får dåligt hanterad öl, men väl värt risken.

Blackfriars, 36 Bell Street (off High Street).
Har inte så mycket skoj på tap kanske, men kika in i kylarna. Mat är bättre varianter av pizza.

Ett grymt bra matställe var gourmetresturangen Two Fat Ladies, inte långt från Three Judges. Sedan är det ju inte så långt till Edinburgh där det finns ännu flera och bättre barer.
Användarvisningsbild
Dan Nilsson
SHBF - Bryggkursledare
 
Inlägg: 142
Blev medlem: fredag 2006-10-20 14:31
Ort: JÄRFÄLLA

Inläggav Jonas » fredag 2006-10-27 10:30

Tack Danne!
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Användarvisningsbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare
 
Inlägg: 390
Blev medlem: måndag 2006-10-23 16:25
Ort: Nyköping


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster