Marknadsundersökning Bryggeri

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Marknadsundersökning Bryggeri

Inläggav hafo » onsdag 2018-05-23 17:59

Tjena!
Jag just nu i förstadiet av en eventuell uppstart av ett microbryggeri varav jag har fått hjälp att utforma en markandsundersökning för att främst undersöka intresse av ekologisk öl, prissättning och intresse av lågprocent öl.
När jag har fått in tillräckligt med svar tänkte jag posta resultatet här så ni som skulle känna behov av det kan ta del av det :)
Men!
Först måste vi samla in lite statistik!

Så svara gärna på enkäten och var inte rädda för att sprida den

https://goo.gl/forms/6CrRg2C3am9kHYi82
hafo
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 3
Blev medlem: onsdag 2018-05-23 17:44

Re: Marknadsundersökning Bryggeri

Inläggav skyking » torsdag 2018-05-24 08:10

Tänk bara på att det kan vara en bias i vad det är för några som svarar på enkäten. Jag kan gissa att de flesta som svarar att de INTE väljer Carlsberg på krogen, men det är bara att besöka en random krog för att se att det inte är representativt för besökarna...

Man behöver alltså ta höjd för detta på något sätt när man tolkar resultatet, men ändå är jag intresserad av att ta del av resultatet.
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03

Re: Marknadsundersökning Bryggeri

Inläggav hafo » torsdag 2018-05-24 14:04

Absolut!
Jag har delat undersökningen på andra medier också. Jag tog med alternativet "jag brygger egen öl" för att enkelt kunna sortera hembryggare från "vanliga" öldrickare då misstanken var att de flesta på detta forum inte köper Carlsberg eller liknande i första hand. :)

Tackar för feedbacken!
hafo
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 3
Blev medlem: onsdag 2018-05-23 17:44

Re: Marknadsundersökning Bryggeri

Inläggav hafo » måndag 2018-05-28 14:55

Bra underlägg med studenter i 20-25 års ålder. Fick svårt att nå ut i större mängder i de andra målgrupperna. Hoppas det kan ge er något iallfall :)
Bilagor
Öl (Responses) - Form responses 1.pdf
(76.54 KiB) Nerladdad 271 gånger
hafo
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 3
Blev medlem: onsdag 2018-05-23 17:44


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster