Vad skulle ni vilja läsa om? Tacksam för feedback

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Vad skulle ni vilja läsa om? Tacksam för feedback

Inläggav alfthan » fredag 2016-06-10 14:57

Hej på er alla glada bryggare!

Jag och min kompanjon har drivit ett bolag i några år nu där vi hjälper svenska mikrobryggerier med försäljning och marknadsaktiviteter.
Vi har även under ett års tid byggt upp http://www.drycks.se och lanseringen står runt hörnet. Detta är en samlingsplats för Sveriges mikrobryggerier där vi som konsumenter enkelt kan guida oss fram genom bryggerier och dess produkter. Vi kommer att mycket läsvärt och jag vet att ni alla är ölfantaster av dess like. Därför vill jag öppet fråga er om vad ni skulle vilja läsa om på Drycks? Har ni några ideér eller önskemål så har ni här möjlighet att påverka! Ett exempel är att vi skriver om personerna bakom bryggeriet och deras historia. Annat exempel kan vara att skriva artiklar om krögare som främjar svensk bryggerinäring.

Det finns såklart hur mycket som helst man kan skriva om men varför inte fråga er som faktiskt är målgruppen. Tacksam för era svar!!

Må väl!

P.S. Passa på att regga er e-post på Drycks innan augusti för att ha chansen att vinna gratisbiljetter till Beer & Whisky Festival:)
alfthan
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 35
Blev medlem: måndag 2014-03-03 19:29

Re: Vad skulle ni vilja läsa om? Tacksam för feedback

Inläggav MadManMacho » fredag 2016-06-10 18:47

Tar chansen att lobba lite för vetenskapliga tester liknande skumma av / skumma inte av vid kok, dms och felsmaker överlag etc. Det finns lika många teorier som hembryggare och det hade varit intressant att veta vad komersiella bryggare säger.

/// M


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MadManMacho
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 283
Blev medlem: onsdag 2015-05-06 23:07

Re: Vad skulle ni vilja läsa om? Tacksam för feedback

Inläggav fluke12 » fredag 2016-06-10 20:35

Bra tänkt!
Jag återkommer.
fluke12
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 267
Blev medlem: fredag 2016-05-13 13:05
Ort: Askeby Linghem

Re: Vad skulle ni vilja läsa om? Tacksam för feedback

Inläggav DallasKokoro » lördag 2016-06-11 10:07

Skulle vara kul att läsa hur en bryggare kom fram till ett vinnande recept, typ Mazarin eller Indian Tribute, om de påverkades av tillgången på humle eller malt eller kundkontakt.


Jäshink 1: MDP 2016 med WLP670
Jäshink 2: Saison med rhubarb
Jäshink 3: Saison torrhumlad Celeia
Damejeanne 1: Suröl
Damejeanne 2: Blackman Brewing Flemish red
Lilla PET: Suröl
Ekfat: Saison de Torp med Belle Saison
FV 1: Vår mild 2017
FV 2: Novitiate 2017
FV 3:
Corny: Blackman A4 sour
Ekfat: golden sour
DallasKokoro
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 20
Blev medlem: torsdag 2014-10-02 11:27


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster