Ja jag var faktiskt lite förvånad själv skickades för 8dagar sen. Men växter är ju generellt lite tåligare för mörkerperioder än vad man tror, torka är ju värre men dessa var fortfarande fuktiga när de kom fram. Kommer definitivt beställa mer sorter framöver
Beställde från http://www.eickelmann.de/. Hemsida både på eng och tyska - bra webshop. De har förnärvarande 250 plantor Cascade kvar i lager - och en hel del annat...
Köpte ett par cascade från willingham nurseries, tog 10 dagar innan de landade hos mig; knappt några blad på och dessutom riktigt ledsna. Förhoppningsvis vaknar de till liv snabbt om bara värmen kommer till sthlm någon gång.
Hallå! Har prövat lyckan med två humleplantor i hinkar på balkongen, men inte lyckats. Nu har vi stor trädgård,med skog intill och sjukt mycket mördarsniglar. Hur gillar mördarsniglarna humle? Tackar för länktips.
Humlen växer så snabbt och är inte det skönaste för en snigel att klättra på så det har inte varit något problem för mig. Jag brukar få några blad uppätna men bara den nedersta metern.
Gott att höra att ni lyckas trots mördarsniglar. Vi är nyinflyttade och jobbar dagligen med att försämra förutsättningar för både sniglar och myggor att leva ett gott liv. Jag la en beställning nu , Kanske blir det att odla i en upphöjd historia. Sätta upp störar med ståltråd mellan, enligt John Seymors "självhushållning". Det verkar som att flera sorter börjar ta slut.