Flaskor 33cl med bygelkork

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Flaskor 33cl med bygelkork

Inläggav Skogstorpsbryggarn » fredag 2023-05-12 13:05

Använder allt oftare flaskor med bygelkork vid flasktappning. Enkelt och smidigt vid tappning med beergun. 50cl finns ett gäng på bolaget, så det har jag koll på, men vill ha 33cl. Har tidigare köpt en öl på bolaget på 33cl med bygelkork som var rätt god, så fick både bra öl och flaska för runt 22kr/st. Nu har dom slutat med den sorten på bolaget, finns bara en 33cl och den kostar drygt 35 kr/st. Började därför surfa runt lite och se vad nya såna flaskor kostar. Hittar inget bättre än runt 17-18 kr/st i små mängder. Nån som vet nånstans där man kan köpa 33cl med bygelkork lite billigare? Frakten spelar in eftersom det är små volymer.
Skogstorpsbryggarn
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 135
Blev medlem: söndag 2019-04-14 12:19
Ort: Eskilstuna

Re: Flaskor 33cl med bygelkork

Inläggav Perwaste » lördag 2023-05-13 09:24

https://www.flaschenland.de/Flaschen/Gl ... schen.html

För ett par år sedan beställde jag härifrån, och då var det åtminstone inte så dyrt med frakten. I all hast ser jag inte det priset nu på deras hemsida. Jag vill också minnas att man länkades dit om man sökte på en svensk hemsida, men jag minns inte vilken. Typ Glas och flaskor, eller något liknande.

Men kanske är det här du redan hade hittat?
//Perwaste
Perwaste
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 333
Blev medlem: tisdag 2016-09-20 19:50

Re: Flaskor 33cl med bygelkork

Inläggav Skogstorpsbryggarn » lördag 2023-05-13 15:54

Tack. Ja, kollade den sajten. Blev dyr inkl frakt,runt 24-25 kr/st. Ca 15 kr/st ex frakt
Skogstorpsbryggarn
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 135
Blev medlem: söndag 2019-04-14 12:19
Ort: Eskilstuna


Återgå till Utrustning, byggtips och mekande

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster