Hjälp! Jag spontanköpte en bar

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Hjälp! Jag spontanköpte en bar

Inläggav Adrenalized » måndag 2021-06-07 21:02

Haha inte riktigt så illa som det låter.
Jag snubblade över en annons, där en restaurang ville göra sig av med lite gamla grejer, där ibland en "rull-bar" i rostfritt.
Som dom haft tidigare år i sin uteservering.

Det ingick kylaggregat med 5 slingor och en pump/omrörare till kyllådan.
Det satt även en CO2 regulator med i skåpet.
Ett tapptorn med 2 kranar.

Slangar var i ett ganska risigt skick, så dom har jag rivit ut, och beställt hem nya.

Min stora fråga, då jag aldrig varit i kontakt med tappkranar på annat sätt än att blivit serverad från dom på krogen, lyder
Är det värt att renovera upp dom? Det saknas någon packning och resterande packningar är lite torrspruckna.

Märket är Perlick, och det ser ut att vara någon sorts flödesreglering på dom. Jag har letat som **"£#* efter vad det är för modell, för att kunna köpa reservdelar, är det någon som känner igen dom eller vet vem jag ska vända mig till?

Jag gav 2500:- för alltihop, kändes spontant som ett bra pris.
Det verkar som jag iaf kommer ha plats för 4 Cornelius fat i den. Kanske lika bra att köpa nya kranar? Eller vad tror ni?

Kranen i delar
Bild

Ihopmonterad
Bild

Perlick
Bild

Rullbaren i sin "helhet" dock smått isärplockad för kommande service
Bild
Adrenalized
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 4
Blev medlem: måndag 2021-06-07 20:41

Re: Hjälp! Jag spontanköpte en bar

Inläggav fredrik.stahl » lördag 2021-08-07 16:53

Grattis, det låter som ett riktigt kap! Perlick är bra grejer, fast på bilden ser det ut som en lite äldre modell. Brukar funka bra efter ordentlig rengöring och byte av packningar. Kontakta en bra återförsäljare för hjälp med reservdelar, lämpliga kopplingar, slang och dimensionering. Jag har alltid fått bra hjälp av Micromatic.
Användarvisningsbild
fredrik.stahl
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
 
Inlägg: 652
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Frösön


Återgå till Utrustning, byggtips och mekande

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 74 gäster

cron