Filter från Bacbrewing

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Filter från Bacbrewing

Inläggav peterg » torsdag 2021-03-18 15:19

Jag är intresserad av ett filter från Bacbrewing https://www.bacbrewing.com/en/ men det blir ganska dyrt att bara köpa 1 pga frakten. Om fler köper samtidigt kan man dela på fraktkostnaden. Filtret för Bm kostar 18 euro och frakten 20 euro. Köper man 5 samtidigt blir kostnad för 1 filter 22 euro som är överkomligt. Någon som är intresserad att hänga på? Jag finns i sthlm.
peterg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 206
Blev medlem: fredag 2016-10-28 19:45
Ort: Stockholm

Re: Filter från Bacbrewing

Inläggav Triggerhappy » torsdag 2021-03-25 14:39

Beställde faktiskt förra månaden, då med resonemanget att jag även ville ha deras yield increase disc. Motsvarande original från BM kostade mer än det dubbla, och då får man ju deras filterplattor som fransar sig. Enklare att motivera frakten då.

Kanske en tanke vore att tipsa humle.se att bli återförsäljare för dem i Sverige? Ser på hemsidan att de både har återförsäljare i Norge & UK.
Triggerhappy
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 36
Blev medlem: onsdag 2020-12-09 16:12

Re: Filter från Bacbrewing

Inläggav peterg » torsdag 2021-03-25 17:29

Förstår inte riktigt vad du menar för det finns inget direkt motsvarande Bacbrewings "increase disc" hos Speidel om du inte menar "low oxygen kit"? Men då följer inget finfilter med. Jag köpte low oxygen kit direkt från Speidel för 1050kr inkl frakt och från Bacbrewing kostar increase disc 900kr inkl frakt.

I alla fall blev vi 6 st som gjorde en stor beställning från Bacbrewings och då blev fraktkostnaden överkomlig. Alla som nappade på mitt upplägg kom från Fb, ingen från detta forum!

Och jag tycker som du, att Humlegården borde ta in Bacbrewings produkter men det kanske Speidel motsätter sig?
peterg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 206
Blev medlem: fredag 2016-10-28 19:45
Ort: Stockholm


Återgå till Utrustning, byggtips och mekande

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 75 gäster

cron