Bussresa till SM i lövstabruk 2008-04-26

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2008 i Lövstabruk

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Inläggav Johan Håkansson » tisdag 2008-03-18 19:31

Det blir en buss söderifrån med påstigning i exempelvis Göteborg, Jönköping och Linköping. :lol:
Gör anmälan till Fredrik så fort du kan så han vet hur stor buss vi behöver!
Är fast skumkrona en flytande valuta?
Användarvisningsbild
Johan Håkansson
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inläggav Kim » onsdag 2008-03-19 23:09

Finns det några hålltider så man kan beställa tågbiljett till och från Jönköping?
Vill ju liksom inte stå och vänta i timmmar, eller ännu värre missa tåget hem med 1 timme!

Utöver det hade det varit bäst om bussen kunde landat i Nässjö för alla som bor riktigt söderut då tågen passerar Nässjö och inte Jönköing (det är tydligen buss däremellan). Vet inte vad skillnaden blir i tid men det rör sig om max en halvtimme och är ändå på rätt spår utan någon direkt omväg. Är vi många söderöver så underlättar det för många.
Just nu vet jag inte om det blir Jönköping eller om man tar sig till Stockholm och åker därifrån, det första alternativet känns lite B med en massa byten.

// Kim
Snart så är partyt över - äntligen.
Användarvisningsbild
Kim
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inläggav Johan Håkansson » torsdag 2008-03-20 00:03

Ett stopp i Mjölby är kanske en bra idé? Där passerar både E4 och stambanan.
Användarvisningsbild
Johan Håkansson
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inläggav Fredrik Nivert » fredag 2008-03-21 16:45

Jag skall höra med bussbolaget var de tror om körtider. De borde ha bra koll på hur länge det tar att köra de tänkte delstreckorna.

Spontant känns omvägen via Nässjö inte alls lockande. Kör själv vägen mellan Jönköping via Nässjö ibland, och det är en dålig väg. Och från Nässjö vidare uppåt är inte heller bra. Eniro säger 40 minuter enkel väg, och bäst är nästan att köra tillbaka ut till E4 för vidare färd uppåt. Det blir nästan 1,5h extra (med stopp och packning) vilket jag tycker utesluter denna omväg. Bättre är då Mjölby som Johan föreslog.

Mvh Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Nivert
SHBF - Bryggkursledare

Inläggav Kim » lördag 2008-03-22 11:29

Jag tog bara första bästa och förbisåg en senare matchning, men visst är det väl bra om man kan sammanstråla söderbor med tåg?
Vet inte hur du Johan skall ta dig upp, men tåg från Kalmar funkar ju bra även därifrån. För skåningar och Blekingebor funkar det ju utmärkt med tåg och de som kör tar sig till Jönköping.

Ankomster Mjölby Fredag: 11,43, 13,43 15,43 17,43 (finns även ett snigeltåg som ankommer en kvart innan).
Avgångar Mjölby Söndag: 14,15 16,15 18,15 20,17

Vet man bara bussens hålltider så kan man beställa biljett.
Skulle det skita sig tillbaka får man väl hoppa på rätt tåg i Stockholm och betala för sträckan Stockholm -Mjölby.

// Kim
Användarvisningsbild
Kim
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inläggav a.holmstedt » fredag 2008-03-28 17:30

Jag hade problem med min outlook express den 26/3 vilket medförde att alla mail som jag fick den dagen försvann. Jag kollade mailen under dagen via webben och vet att det fanns ett par bussanmälningar men jag noterade inga namn eftersom jag tänkte ta tag i det när jag kom hem. Därför vill jag att du som anmälde dig den 26/3 och inte har fått en bekräftelse att anmäla dig igen till info@lovstaolet.org

Mvh
Anders Holmstedt
Lövstaölets vänner
a.holmstedt
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inläggav Kim » fredag 2008-03-28 21:28

Hur blev det Fredrik!!
Finns det några hålltider? Annars är det svårt att planera dit och hemresan. Vill ju liksom inte stranda på en järnvägsstation för att man gissat en egen tid och det inte blir så.

Det hela känns snart som att man inte kommer iväg och med på resan.
Blir det ingen anslutning till bussen så man kommer hem igen så blir det ju nliksom ingen resa av med bussen heller. Jag vill ju inte missa årets SM, fast det verkar snart bli så.
Har varken bokat boende eller något annat och nu är det inte många veckor kvar.

// Kim
Användarvisningsbild
Kim
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inläggav Johan Håkansson » lördag 2008-03-29 04:00

Kim skrev:Jag vill ju inte missa årets SM, fast det verkar snart bli så.
Har varken bokat boende eller något annat...
// Kim

Boka boende enligt den information som finns här, så är åtminstone den biten klar. Jag kommer ett köra bil från Kalmar till Jönköping med mina fat och du får gärna haka på om vi kan hitta en knutpunkt, men det kanske inte är det lättaste...
Användarvisningsbild
Johan Håkansson
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Föregående

Återgå till SM 2008