Registrering av tävlingsbrygder

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2009 i Stockholm

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Porterbryggare » tisdag 2009-03-10 21:20

Okej, nu har informationen om SM legat ute på hemsidan ett tag. Men jag undrar när det är möjligt att börja registrera brygder till SM? Imorgon är det onsdag, och på fredag förmiddag åker jag bort och blir borta hela helgen. När jag kommer hem skall ölen lämnas in för alla dom som inte bor i Stockholm. Det innebär att det bara återstår två dagar att registrera ölen, skriva in recept och betala anmälningsavgift! Jag är övertygad om att det finns många fler i samma situation som mig. Är det meningen att man bara skall hinna registrera brygder om man bor i Stockholm eller? Det verkar som ett smart sätt att slippa konkurrensen. Om inte webregistreringen öppnar imorgon förväntar jag mig att inlämningen på annan ort flyttas fram till senare nästa vecka!

/Stefan
Porterbryggare
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 13
Blev medlem: måndag 2009-01-12 17:19
Ort: Mölndal

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Jonas » tisdag 2009-03-10 22:38

Hej Stefan!
Om allt går som det ska öppnar registreringen i morgon, onsdag. Du är välkommen att hjälpa till med arbetet att få det att fungera, hör bara av dig till styrelsen, allt sker på ideell basis.
mvh/Jonas, som inte bor i Stockholm
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Användarvisningsbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare
 
Inlägg: 390
Blev medlem: måndag 2006-10-23 16:25
Ort: Nyköping

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Janne gnoff Berglund » onsdag 2009-03-11 00:16

Även om Stefans sista meningar kanske är onödiga och delvis födda i desperation tycker jag att det hjälper föga med ett delvis onödigt svar Jonas.
Nog måste väl ändå en stor del av Stefans inlägg kunna anses vara befogat när det är så nära inpå registrering?
Sedan har iallafall inte jag sett något upprop efter hjälp för att få igång webbregistrering, tvärtom trodde jag att detta skulle vara en enkel match då man väl haft denna ett eller kanske två år på raken redan?
I fortsättningen kanske man kan ta någon minut och uppdatera hemsidan eller skriva i forumet om vilka problem som finns och att man behöver hjälp?
Finns det någonting jag kan göra under eftermiddagen eller kvällen imorgon så hjälper jag gärna till.


Jag tror nog alla är medvetna om att allt görs på ideell basis i föreningen, men även jag blir frustrerad av samma anledning som Stefan, ölen skall lämnas in i Göteborg på måndag och jag är också bortrest från tidig fredag till sent söndag. Alltså imorgon onsdag kvar att lösa betalning, registrering och uppmärkning samt förpackande av öl att lämnas direkt efter jobbet måndag.
Utan info, tills nu, om eventuella problem och man ser slutdatum närma sig så blir man lätt stressad.
Om då registreringen inte kommer igång imorgon så blir det i värsta fall till att skippa att lämna in öl alls i år.


/gnoff som efterlyser mer tanke och mindre snabbhet då man skriver inlägg för skrivna ord sårar lika lätt som uttalade medan ironi och sarkasm är nästan omöjligt att se
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1018
Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
Ort: Göteborg

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Fredrik Almgren » onsdag 2009-03-11 01:37

Tyvärr är det svårt att skjuta fram datum för den regionala inlämningen då anledningen till att det datumet
är satt till det datumet det är satt till är att ölen skall hinna transporteras till Stockholm i tid till helgen efter.

Jag hade hoppats att ölregisterringen skulle ha varit öppnad senast i förra veckan men tyvärr har det inte
blivit så. I den bästa av världar skulle det bara vara att öppna det igen precis som förra året. Dock är det
ju så att de nya typdeffarna måste konverteras till databasformat och läggas in och detta har tagit sin tid.
Dessutom har webmiljöns säkerhetsinställningar ändrats så vissa saker som funkade förr har slutat funka.

Vi tar jättegärna emot hjälp med att få saker att funka men ibland känns det väldigt svårt att få tag i
personer som vill och har tid och därför antar vi ofta att vi måste lösa det med dem som vi redan har.
När sedan problem tillstöter ryker så tidplanerna.

Jag vet att det senaste budet var att systemet skulle öppna ikväll men på grund av avsaknad uppdaterad
medlemslista i databasen så skjöts det till imorgon bitti enligt uppgift. Jag håller tummarna för att detta
funkar.
My hope is hops
Användarvisningsbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1408
Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
Ort: Stockholm, Årsta

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Fredrik Almgren » onsdag 2009-03-11 02:04

Janne gnoff Berglund skrev:Finns det någonting jag kan göra under eftermiddagen eller kvällen imorgon så hjälper jag gärna till.

Om du kan koda lite i php på så tror jag att en insats skulle kunna visa sig vara mycket uppskattad under morgondagen.
Det är dock inte egentligen mitt beslut men jag tror att det skulle funka. Hör i så fall gärna av dig för "Ihopkoppling" om vad
som saknas och var det finns.
My hope is hops
Användarvisningsbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1408
Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
Ort: Stockholm, Årsta

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Janne gnoff Berglund » onsdag 2009-03-11 09:19

Fredrik Almgren skrev:
Janne gnoff Berglund skrev:Finns det någonting jag kan göra under eftermiddagen eller kvällen imorgon så hjälper jag gärna till.

Om du kan koda lite i php på så tror jag att en insats skulle kunna visa sig vara mycket uppskattad under morgondagen.
Det är dock inte egentligen mitt beslut men jag tror att det skulle funka. Hör i så fall gärna av dig för "Ihopkoppling" om vad
som saknas och var det finns.


php kan jag tyvärr inte koda i :(
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1018
Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
Ort: Göteborg

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Porterbryggare » onsdag 2009-03-11 09:35

Tack Gnoff, du förstod precis vad jag menade. Och jag får ursäkta ordvalet i slutet av min mening. Hade jag kunnat något om php hade jag gärna hjälpt till.
Porterbryggare
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 13
Blev medlem: måndag 2009-01-12 17:19
Ort: Mölndal

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Fredrik Almgren » onsdag 2009-03-11 10:02

Jag kan meddela att jobb pågår och om det inte blir klart under dagen idag så kommer det att
bli klart ikväll. Hoppas, hoppas!
My hope is hops
Användarvisningsbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1408
Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
Ort: Stockholm, Årsta

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Jonas » onsdag 2009-03-11 11:58

Stefan! (Och gnoff) Jag läste ditt inlägg som att vi som jobbar med inlämningen anklagas för korruption.( Inga smileys.) Sett ur det perspektivet tycker jag att mitt svar var återhållsamt, och faktiskt ärligt menat. Ni har fortfarande chansen att ställa upp och hjälpa till under SM.
Om du kollar med Fredrik Nivert i Göteborg kommer du få reda på att du ( och alla andra i Sverige)förmodligen har någon/några dagar till på dig att lämna in SM-bidrag.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Användarvisningsbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare
 
Inlägg: 390
Blev medlem: måndag 2006-10-23 16:25
Ort: Nyköping

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Klas Welin » fredag 2009-04-17 18:24

Det här var den tråd som jag tyckte passade bäst för min fråga, även om den kanske är lite off-topic.

Skickas domarprotokollen från SM hem till mig per post? Jag missade nämligen att hämta ut dem på SM, som den nybörjare jag är... :D
Användarvisningsbild
Klas Welin
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 174
Blev medlem: torsdag 2008-01-24 21:07
Ort: Stockholm

Re: Registrering av tävlingsbrygder

Inläggav Klas Welin » fredag 2009-04-24 21:26

Idag fick jag hem mina domarprotokoll per post, så det besvarade min fråga här ovan.
Skoj att domarnas bedömning stämde så pass bra med min egen åsikt om mina bidrags positiva resp. negativa egenskaper. Eller, det hade ju varit ÄNNU roligare om de tyckt att ölen var BÄTTRE än vad jag själv tyckte, givetvis... :)
Användarvisningsbild
Klas Welin
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 174
Blev medlem: torsdag 2008-01-24 21:07
Ort: Stockholm


Återgå till SM 2009

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst