Kleiner Brauhelfer

Diskutera programvara för bryggning och dess funktioner här

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Kleiner Brauhelfer

Inläggav Kolbäck » lördag 2020-07-18 16:56

Hej!

Kleiner Brauhelfer är en ganska komplett mjukvara som är poppis bland tyska hemmabryggare.

Senaste versionen har översatts till svenska också:
https://github.com/kleiner-brauhelfer/k ... tag/v2.2.0

kbh.png


Feedback mottages tacksamt, tex. om jag har klantat mig med översättningen någånstans. :)

/thomas
Användarvisningsbild
Kolbäck
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fredag 2017-08-04 13:36
Ort: Uppsala & Bryssel

Re: Kleiner Brauhelfer

Inläggav Hövdingen » lördag 2020-07-18 18:11

Vad är fördelen med just denna jämfört med andra bryggprogram? Använder själv Brewfather och är supernöjd. Finns det något i det programmet som skulle kunna få mig att byta?
Hövdingen
RIMS-byggare
RIMS-byggare
 
Inlägg: 470
Blev medlem: fredag 2019-01-11 14:28

Re: Kleiner Brauhelfer

Inläggav Kolbäck » lördag 2020-07-18 18:41

Hövdingen skrev:Vad är fördelen med just denna jämfört med andra bryggprogram? Använder själv Brewfather och är supernöjd. Finns det något i det programmet som skulle kunna få mig att byta?


Jag känner inte Brewfather särskilt väl, men KBH är en ren offline mjukvara (men mobil-app finns också), dessutom gratis och öppen källkod, för att nämna de uppenbara skillnaderna.

Det är nog som vanligt en smaksak vad man gillar bäst i sådana sammanhang och jag tänker inte argumetera att KBH är bättre än X, bara uppmärksamma att den finns och att den kanske funkar lika bra för någon annan som den har gjort i flera år för mig nu. Utvecklas aktivt i tyska forumet.

/thomas
Användarvisningsbild
Kolbäck
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 6
Blev medlem: fredag 2017-08-04 13:36
Ort: Uppsala & Bryssel


Återgå till Bryggprogram

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster