Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Engan skrev:Kul med egen avdelning för oss BIAB bryggare.
Sett på en del filmklipp från USA att dom har påsen i en hink med hål. När jag lyfter påsen vill det lätt rinna utanför kokkärlet trots att jag låter påsen ligga i ett durkslag.
Ngn som har tips på en "hållare" för påsen när den lyfts upp för att undvika detta?
Weinkeller skrev:[quote="Engan"]Kul med egen avdelning för oss BIAB bryggare.
Sett på en del filmklipp från USA att dom har påsen i en hink med hål. När jag lyfter påsen vill det lätt rinna utanför kokkärlet trots att jag låter påsen ligga i ett durkslag.
Ngn som har tips på en "hållare" för påsen när den lyfts upp för att undvika detta?
Weinkeller skrev:Jag kör med silikonvantar och klämmer ordentligt på påsen, inga problem.
Brewsnail skrev:Jag har en stor pastainsats till min gryta
http://www.restauranghuset.se/Kittel-med-insats-30
Judgecc skrev:[quote="Weinkeller"]Jag kör med silikonvantar och klämmer ordentligt på påsen, inga problem.
Judgecc skrev:[quote="Weinkeller"]Jag kör med silikonvantar och klämmer ordentligt på påsen, inga problem.
Engan skrev:Kul med egen avdelning för oss BIAB bryggare.
Drake skrev:[quote="Engan"]Kul med egen avdelning för oss BIAB bryggare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster