Bänk till grainfather

Här kan man diskutera Grainfather. http://www.grainfather.com/

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.

Bänk till grainfather

Inläggav Anders_Adler » tisdag 2017-05-30 05:57

Jag har precis köpt (läs köpt inte fått) en grainfather loch tänkte förbereda liten rummet medans jag väntat på att den skall komma!

Den är gjord för att stå på golvet men kan tycka det är lite ohygeniskt och tänkte bygga en låg bänk.

Ni som redan har en grainfather och kanske gjort samma har kanske ett tycke om höjd på denna bänk så att det blir perfekt att få upp "malttunnan"!

Sedan är det några andra finesser jag skall tänka att jag skall bygga in! Köpt deras lakvattenvärmare! Olika höjd?! Pump till denna?! Eller hur för ni över lakvattnet?

Tacksam för lite tankar och idéer!

Med vänlig hälsning, En stundande GF ägare
Anders_Adler
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 217
Blev medlem: torsdag 2015-01-29 10:22

Re: Bänk till grainfather

Inläggav ickmund » tisdag 2017-05-30 10:19

Anders_Adler skrev:Jag har precis köpt (läs köpt inte fått) en grainfather loch tänkte förbereda liten rummet medans jag väntat på att den skall komma!

Den är gjord för att stå på golvet men kan tycka det är lite ohygeniskt och tänkte bygga en låg bänk.

Ni som redan har en grainfather och kanske gjort samma har kanske ett tycke om höjd på denna bänk så att det blir perfekt att få upp "malttunnan"!

Sedan är det några andra finesser jag skall tänka att jag skall bygga in! Köpt deras lakvattenvärmare! Olika höjd?! Pump till denna?! Eller hur för ni över lakvattnet?

Tacksam för lite tankar och idéer!

Med vänlig hälsning, En stundande GF ägare

Jag har min på en liten platta med hjul på, då jag kokar, kyler, och tvättar på olika ställen. Funkar bra.

Jag kör också med deras lakvattenvärmare, och lakar manuellt med en tillbringare. Tidigare hade jag en 15L kastrull med kulvalv på som jag ställde på en 9L cornyfat som stod på köksbänken... inte optimalt! Men att ta iväg från det är alltså att köksbänken inte är hög nog för att laka ifrån.
ickmund
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 81
Blev medlem: söndag 2015-11-01 22:04


Återgå till Grainfather

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster