Timer på bm 20 plus?

Här kan man diskutera ämnen som berör bryggverket Braumeister: tips, moddar etc

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Kategoriregler
Har det inte med Braumeister att göra hör det inte hit.

Timer på bm 20 plus?

Inläggav Lakens » onsdag 2020-06-03 07:17

Hej tänkte köpa en bm20 plus, måste man ha Wi-Fi modulen för att sätta en timer så att inmäsknings temp är nådd när man vaknar?
Lakens
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 32
Blev medlem: fredag 2018-11-30 12:39

Re: Timer på bm 20 plus?

Inläggav HakanO » onsdag 2020-06-03 22:27

Jag har en BM50 och aldrig provat det, jag löser det med värma upp vattnet till 70-80° på kvällen innan och sen får maskinen stå avstängd över natten, då är vattnet runt 40° när jag börjar på morgonen, sen får jag justera dom sista graderna som inte tar så lång tid.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
HakanO
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 110
Blev medlem: lördag 2019-03-09 19:53

Re: Timer på bm 20 plus?

Inläggav Lindh » torsdag 2020-06-04 05:54

Du behöver inte WiFi-modulen för timern men du måste ha tillräckligt ny programvara. Köper du en BM ny så kommer den ha timern, begagnad så får du fråga. Uppdatering av firmware görs via WiFi-modulen även om jag hört talas om någon specialsladd man kan tillvecka själv. Jag kör näst senaste versionen av programvaran/firmware:en och den har timerfunktionen.
Lindh
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1458
Blev medlem: tisdag 2012-08-28 15:59

Re: Timer på bm 20 plus?

Inläggav Lakens » torsdag 2020-06-04 08:43

Lindh skrev:Du behöver inte WiFi-modulen för timern men du måste ha tillräckligt ny programvara. Köper du en BM ny så kommer den ha timern, begagnad så får du fråga. Uppdatering av firmware görs via WiFi-modulen även om jag hört talas om någon specialsladd man kan tillvecka själv. Jag kör näst senaste versionen av programvaran/firmware:en och den har timerfunktionen.



Tack för det svaret, det var precis den infon jag var ute efter.
Lakens
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 32
Blev medlem: fredag 2018-11-30 12:39


Återgå till Braumeister

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster