Söker bryggare i hela Blekinge!

För hembryggare i Blekinge

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Söker bryggare i hela Blekinge!

Inläggav Enzym1 » lördag 2014-06-14 10:24

Vet inte riktigt hur jag ska inleda detta, men vad skulle Daniel vart utan Mr Miyagi? Eller rocky Balboa utan sin tränare?
Tror ni börja haja hela konceptet då jag söker min egna mästare någon stans i Blekinge, personen som kan få mig att brygga större satser, introducera mig till en mer "proffesionell" bryggning, lära mig RIKTIG bryggning.
Har alltid haft ett stort hjärta för den underbara drycken ÖL, och i alla dess former.
Själv har jag knappt skrapat på ytan utav ölvärlden då min nuvarande kunskap är ett kitt från http://www.koksbryggeriet.se
Och boken "Brygg öl av Henok Fentie & Karl Grandin", sen har man väl även glott runt i lite forum och hemsidor.
Önskan är väl egentligen att få träffa någon som brygger hemma, att få ta del av HELA processen, få mig upplyst och det viktigaste av allt.. Får mig till att brygga riktig öl!
Är 24 år och nuvarande kön man, har heller inga funderingar på byte, anser mig själv som många skitar hög, öppen, glad och skapligt rolig för att heta Alexander. Så är du sugen att kunna titulera dig som mästare och inte bara bryggmästare så är du hjärtligt välkommen att bjuda hem mig till dig(det lät jävligt sjukt men ändå). vem vet, vänskap börjar alltid med öl! Alla åldrar är välkomna då ålder faktiskt bara är en siffra. Mvh Alexander Johansson.
Enzym1
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 8
Blev medlem: fredag 2014-06-13 15:25

Re: Söker bryggare i hela Blekinge!

Inläggav Patrik » onsdag 2014-06-18 10:33

Kolla in Blekinge Bryggargille på Facebook, finns säkert någon vänlig själ där.
Brygger vad vi vill !!!
Användarvisningsbild
Patrik
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 20
Blev medlem: tisdag 2013-03-12 10:14
Ort: Sölvesborg

Re: Söker bryggare i hela Blekinge!

Inläggav Enzym1 » söndag 2014-06-22 23:03

Det kände jag inte ens till, TUSENTACKVA! (:
Enzym1
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 8
Blev medlem: fredag 2014-06-13 15:25


Återgå till Blekinge

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster