Uppsala?

Stockholm och angränsande ställen.

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Uppsala?

Inläggav hannisky » torsdag 2015-12-03 22:28

Hejsan. Vet inte om detta är rätt plats men hitta ingen Upplands region så det hamnar här.
Jag har en liten förfrågan till er som möjligen brygger i Uppsalatrakten.
Läget är så här: Föreningen i mitt bostadsområde missköte sig litegrann och har nu blivit av med alla sina hobbylokaler därav fanns möjlighet att hyra dessa privat. Jag har nu fått tag i källarlokaler i Flogsta. En av dessa lokaler var tidigare ett hobbyrum för måleri på ca 15 kvm. Jag har nu fräschat upp lokalen med nytt epoxygolv, fina vita väggar och enkla bänkytor. Det finns el, belysning och diskho med kall- och varmvatten. Jag håller på rustar upp denna lokal till en, i nuläget, väldigt enkel bryggningslokal.
Min förfrågan är ifall det finns intresse av att medverka i detta projekt på något sätt. Jag kommer inte ha tid eller ekonomiska resurser att driva detta till vad det skulle kunna bli. Det finns många möjligheter till olika utföranden beroende på intresse. Ifall någon enbart är intresserad av att kanske låna denna lokal och dess utrustning (mer om detta kommer framöver det är bara en tom lokal just nu) för en billig peng så kan jag åtminstone ha kvar och vidareutveckla lokalen på egen hand (endast jag har tillgång till lokalen och kan ansvara för förvaring osv.). Eller det kanske finns någon som vill ha plats att ha egen/delad utrustning och hjälpa till att köpa ny fräsch utrustning och dela den ekonomiska bördan med hyra m.m. (flera nyklar kan ordnas så man får fri tillgång). Det finns som sagt många möjligheter. Just nu finns även bastu med toalett och dusch precis intill samt flera lokaler som kan hyras om det skulle behövas mer plats. Det ligger hyfsat centralt och det finns parkering och bussförbindelser. Jag undrar om och i så fall vilket sorts intresse det finns för att driva detta frammåt. Jag känner det vore tråkigt att bara bli tvungen att släpa dessa lokaler i brist på tid o pengar från min sida när det finns mycket potential. Skriv gärna en kommentar med frågor, idéer eller PMa mig om du undrar något särskillt. Kan ev lägga upp någa bilder om det önskas.
Tl:Dr Bryggare i Uppsala kan hjälpa till o engagera sig i en ny bryggklubb
hannisky
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 1
Blev medlem: torsdag 2015-12-03 22:18

Återgå till Stockholm

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster