Hej!
Emil heter jag och har bryggt hemma i lite mer än två år nu. Jag bor i Östansjö, Hallsberg och jobbar i Örebro.
Med mig har jag en god vän som bor på orten. Tyvärr så brygger vi inte oftare än 1-2ggr i månaden då tiden oftast är en bristvara. Men när vi brygger så brygger vi gärna 40l batcher i min CB50 från Maltmagnus.
Utöver detta så återfinns även en BM20, ca 10 corneliusfat, flertalet stc1000 för styrning av frysbox/jäskammare/serveringskylar, 30l kittel med tappkran, 9kw kokpall, tappkranar, MaltMill, beerbug, och världens bästa rengöringsverktyg i form av våtdamsugare.
Jag har anpassat ett utrymme i källaren till att fungera som bryggeri där jag har stora och väl anpassade ytor för att blaska runt bäst jag vill.
Man kan nog utan att överdriva säga att jag gått tämligen All-in på det här med att brygga hemma.
Jag försöker brygga mig igenom de flesta stilar och har under hösten/vintern kört lite Stout och porter, en rököl har nyligen hamnat på flaska och på jäsning just nu har jag en Swartzbier. Nu kommer snart ljusare tider så det kommer under våren bli veteöl, lager, APA och IPA.
Bjuder på ett par bilder från bryggeriet.
Skulle någon vara intresserad att göra nått kul ihop så hojta till!
Skickat från min iPhone med Tapatalk